۴ اسفند ۱۳۹۵، ۱۳:۲۷

معاون فرماندار خرم آباد:

متکدیان چهره شهر خرم‌آباد را زشت کردند/ جمع‌آوری۵۰ متکدی پاکستانی

متکدیان چهره شهر خرم‌آباد را زشت کردند/ جمع‌آوری۵۰ متکدی پاکستانی

خرم آباد- معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری خرم آباد گفت: متکدیان چهره شهر خرم آباد را بسیار زشت کرده اند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود آشناگر ظهر چهارشنبه در جلسه سازمانهای مردم نهاد در سخنانی اظهار داشت: سازمانهای مردم نهاد، سازمانهایی غیرانتفاعی، غیردولتی و غیرسیاسی بوده و رابط میان مردم و حاکمیت هستند.

وی با بیان اینکه این موسسات از طریق انجام امور فرهنگی، اجتماعی و امور خیریه می توانند بسیار موثر باشند ادامه داد: در سطح شهر خرم آباد، مشکلاتی وجود دارد که متاسفانه هیچ یک از این موسسات در این زمینه فعالیت نداشته اند.

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری خرم آباد با اشاره به اینکه برخی سازمانهای مردم نهاد به نیت خیریه و غیرانتفاعی تشکیل نشده انداظهار داشت: مسایل اجتماعی خیلی زیادی در سطح شهر وجود دارد که برای حل آنها نیاز به همکاری همه موسسات است.

آشناگر با بیان اینکه چهره خرم آباد با وجود متکدی گران بسیار زشت شده است گفت: دیروز مرکزی برای جمع آوری متکدیان در «گل سفید» خرم آباد تشکیل شد و امیدواریم با افتتاح این مرکز، بحث تکدی گری را در شهر خرم آباد پاک کنیم.

وی با بیان اینکه یکی از جاذبه های مردم خرم آباد، مهربانی است و این خصلت باعث حضور متکدیان بسیار حتی از خارج از کشور در خرم آباد شده است گفت: امسال ۵۰ نفر متکدی حرفه ای پاکستانی در خرم آباد جمع آوری شدند.

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری خرم آباد با اشاره به نقش موسسات مردم نهاد و خیریه در فرهنگ سازی مهربانی به جا میان مردم افزود: باید فرهنگ گدا محوری را از شهر خرم آباد پاک کنیم.

آشناگر در ادامه به مشکلات دیگر خرم آباد پرداخت و اظهار داشت: اعتیاد، موادمخدر، قلیان و دخانیات در سطح شهر در حال گسترش است و هیچ موسسه ای تاکنون برای رفع این مشکلات کاری نکرده است.

وی با تاکید بر اینکه فرهنگ سازی کار موسسات و دولت است و نیاز به مشارکت است ادامه داد: برای حل مشکل ترقه بازی در چهارشنبه سوری و خشونت در مراسم شادی که بعدا خودش را در نزاع ها نشان می دهد نیاز به تشکیل کمپین هایی توسط مردم و با نظارت موسسات مردم نهاد است که تاکنون کاری در این خصوص صورت نگرفته است.

کد خبر 3914608

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha