۶ اسفند ۱۳۹۵، ۱۴:۴۷

آمریکا دو رهبر جبهه‌النصره را در فهرست سیاه خود قرار داد

آمریکا دو رهبر جبهه‌النصره را در فهرست سیاه خود قرار داد

وزارت‌ خزانه‌داری ایالات متحده دو تن از رهبران جبهه‌النصره را در «فهرست سیاه» خود قرار داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، وزارت‌ خزانه‌داری ایالات متحده دو تن از رهبران شاخه القاعده در سوریه که پیش از این با نام جبهه‌النصره شناخته می‌شد، در «فهرست سیاه» خود قرار داد.

یک روز پیش از این شورای امنیت سازمان ملل نیز این دو نفر را در فهرست تحریم‌های خود قرار داده بود.

یکی از این دو نفر  که «ایاد نظمی صالح خلیل» نام دارد، بر اساس برآوردها نفر سوم در دستگاه رهبری شاخه القاعده در سوریه است و «امیر» این گروه در مناطقی ساحلی آن کشور محسوب می شود.

نفر دوم، «بسام احمد الحصری» نام دارد که گفته می‌شود رابط اصلی میان جبهه‌النصره و القاعده و نیز «امیر» شبه‌نظامیان آن در درعا است.

صالح خلیل، فردی‌ است که گفته می‌شود مسئولیت ترورها و قتل‌های هدفمند گروه را بر عهده دارد و زندان‌هایی را اداراه که در آن‌ها شکنجه رواج عمومی دارد.

بسام احمد الحصری -به گفته شورای امنیت سازمان ملل- حدودا ۴۷ ساله تبعه سوریه، حامل گذرنامه منطقه خودگردان فلسطین است. ایاد نظمی صالح خلیل، حدودا ۴۳ ساله صاحب گذرنامه‌های اردنی‌ است.

جان اسمیت، جانشین رئیس مرکز «کنترل دارایی‌های خارجی» وزارت خزانه‌داری آمریکا، گفته است افرادی که در فهرست سیاه قرار گرفته‌اند با نظارت بر راهبردها و عملیات جبهه‌النصره، حمایتی اساسی از خشونت‌های این گروه تروریستی انجام می‌دهند.

در تحریم‌های تازه ایالات متحده، مطابق با روالی که این کشور پیش‌تر نیز بر اساس آن عمل کرده، تغییر نام جبهه‌النصره به فتح‌الشام و ادعای گروه در مورد قطع روابط با القاعده، به رسمیت شناخته نمی‌شود.

کد خبر 3916046

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha