۶ اسفند ۱۳۹۵، ۱۵:۲۷

امام جمعه قزوین:

دولت در ماههای پایانی به مردم گزارش کاری ارائه کند

دولت در ماههای پایانی به مردم گزارش کاری ارائه کند

قزوین- نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین گفت: از دولت انتظار داریم در ماههای پایانی با آمارهای واقعی به مردم بگوید چه کارهایی انجام داده است

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله عبدالکریم عابدینی در خطبه های این هفته نماز جمعه قزوین در مسجدالنبی گفت: برگزاری ششمین کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه مردم فلسطین زمینه ای را فراهم کرد تا به مظلومیت مردم فلسطین بیشتر توجه شده و دنیا با خیانت صهیونیستها آشنا شود.

وی اضافه کرد: با مطالعه انقلاب اسلامی می توان دریافت که وحدت، ایمان مردم، رهبری، موجب پیروزی انقلاب شد و دیگر کشورهای مسلمان هم باید از این عوامل الگو گرفته و در برابر ظلم ایستادگی کنند.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: مهمترین عامل اتحاد مسلمانان جهان قرآن کریم، وحدت، نبوت پیامبر(ص)، وحی و رسالت است و امروز هم با اتکا به همین عوامل می توان به اتحاد رسید.

وی یادآورشد:امروز ازرهبری فرهیخته و برخاسته ازپایگاه اعتقادی برخورداریم که موردقبول مسلمانان جهان وحتی برخی کشورهای غیر مسلمان است و بسیاری هم آرزو دارند رهبری چون ما داشته باشند.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین گفت: امدادهای غیبی، ایمان، وحدت، رهبری در شرایط کنونی هم باید مورد توجه مسلمانان قرار گیرد تا عزت و عظمت مسلمانان حفظ شود.

یاد شهدا گرامی داشته شود

امام جمعه قزوین افزود: این روزها یادآور سالروز عملیات خیبر و شهدای این حماسه است و شهدایی چون حسن پور و میرسجادی باید یادشان گرامی داشته شود.

آیت الله عابدینی در ادامه با اشاره به مشکلات ریزگرد در خوزستان یادآورشد: بروز ریزگرد در خوزستان و سیل در سیستان خسارت های زیادی به مردم زده است البته نمی خواهیم بگوییم که دولت مقصر است  اما انتظار داریم مسئولان همه تلاش خود را برای حل مشکلات بکار گیرند.

وی اضافه کرد: دولت وظیفه دارد برای رفع نیازمندی های عمومی و ضروری اقدام کند و تامین آب سالم، تغذیه مناسب، دارو، درمان، بهداشت، هوای سالم، امنیت شغلی و اجتماعی مهمترین رسالت دولت است.

امام جمعه قزوین گفت: همچنین تامین مسکن استاندارد، رفاه عمومی، حفظ کرامت و احترام، شخصیت و حقوق همه انسانها باید مورد توجه دولت مردان قرار گیرد.

خطیب جمعه قزوین بیان کرد: مردم انتظار دارند دولت مردان برای تامین نیازمندی های آنها متمرکز شوند و اگر ببینند مسئولان به فکر آنها هستند راضی می شوند.

کنسرت و سخنرانی افراد مرعوب استکبار نیاز مردم نیست

امام جمعه قزوین در خطبه دوم نماز تصریح کرد: آیا دولت فکر می کند برگزاری کنسرت مبتذل که در آن رفتارهای ناهنجار صورت می گیرد نیاز و مشکل مردم است؟ ایا وقت مسئولان باید برای موسیقی و برگزاری سخنرانی افرادی ساده لوح که مرعوب استکبار هستند تلف شود.

وی گفت: یک استاد ترسو، ساده لوح، مرعوب استکبار و دلداده رضاخان چرا باید بیاید در قزوین سخنرانی کند تا اختلاف بیندازد و آشوب بیافریند.

عابدینی اضافه کرد: اگر دولت به جای متمرکز شدن روی نیازهای اساسی مردم به امور غیر مهم مشغول شود دیگر رمق و نفسی برای رسیدگی به مسائل مهم را نخواهد داشت.

امام جمعه قزوین بیان کرد: آیا وظیفه دولت میدان دادن به قلدرها و حمایت از سخنرانی کسی است که حامی فتنه هستند و در مسیر استکبار سخن می گویند؟

آیت الله عابدینی اظهارداشت: وقتی جامعه دچار رکود اقتصادی است چرا وقت دولت و مردم را برای چیزهایی صرف کنیم که خارج از وظیفه دولت است.

روزهای پایانی دولت گزارش کار دهید

امام جمعه قزوین در ادامه گفت: در روزهای پایانی دولت باز هم فضای روزهای اول انتخابات تداعی می شود و مسئولان وعده می دهند در حالی که شما وظیفه دارید به مردم بگویید چه کرده اید نه اینکه چه می خواهید بکنید.

وی بیان کرد: دوباره موجی از شعارهایی چون حل مشکلات در ۱۰۰ روز مطرح می شود در حالی که مردم انتظار دارند گزارشی از کارهای انجام شده ارائه شود.

به مردم آمارهای واقعی بدهید

نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین اضافه کرد: اگر فرصت انتخابات و تبلیغات پیدا کردید در زمان خودش بیایید و وعده بدهید اما امروز با آمارهای دقیق و واقعی گزارش کار دهید.

وی یادآورشد: خیلی از آمارها مانند غش در معامله است و به جای آنکه وقتی گزارش می دهید گذشته را زیر سوال ببرید بگویید چه کرده اید نه این که چه می خواهید انجام دهید.

می خواهند با موضوعاتی مانند موسیقی و سخنرانی ما را سرگرم کنند

خطیب جمعه قزوین گفت: با طرح موضوعاتی مانند کنسرت موسیقی و سخنرانی افراد مسئله دار و ساده لوح و جنجال آفرین می خواهند ما را سرگرم کنند تا نپرسیم چه کرده اند.

وی در پایان خطبه ها برای دولت دعا کرد و اظهارداشت: از خداوند متعال برای دولت مردانی که برخی از آنها افراد پرتلاش و زحمتکشی هستند آرزوی موفقیت داریم و برایشان دعا می کنیم تا در مسیر خدمت به مردم موفق باشند.

کد خبر 3916084

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha