۹ اسفند ۱۳۹۵، ۱۰:۱۷

مدیرعامل نفت و گاز پارس:

تولید گاز ایران از پارس جنوبی در مدت ٣ سال دو برابر شد

تولید گاز ایران از پارس جنوبی در مدت ٣ سال دو برابر شد

بوشهر - مدیرعامل نفت و گاز پارس با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای تکمیل فازهای پارس جنوبی و افزایش برداشت از این میدان مشترک، گفت: تولید گاز ایران از پارس جنوبی در مدت ٣ سال دوبرابر شد.

محمد مشکین‌فام در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: تکمیل فازهای پارس جنوبی به عنوان یکی از اولویت‌های وزارت نفت بوده است و شاهد تحقق وعده وزیر نفت به مردم برای افزایش تولید گاز هستیم.

وی با اشاره به اینکه میزان تولید گاز ۱۰ فاز اول پارس جنوبی تا سال ۹۲ معادل ۲۸۵ میلیون متر مکعب در روز بوده است، افزود: میزان تولید ایران از این میدان تا پایان امسال با بهره‌برداری از ١١ فاز جدید پارس جنوبی به ۵۴۰ میلیون متر مکعب در روز می‌رسد.

مدیرعامل نفت و گاز پارس خاطرنشان کرد: در مجموع ۱۳ پالایشگاه بزرگ گازی در این منطقه احداث می‌شود که تاکنون ۱۰ پالایشگاه تکمیل و به بهره‌برداری رسیده و از مجموع ۴۰ سکوی دریایی که باید ایجاد شود، تاکنون ۲۵ سکو تکمیل و به بهره‌برداری رسیده است.

وی با اشاره به روند ساخت سه پالایشگاه پارس جنوبی، ادامه داد: ۱۵ سکوی دریایی جدید در این منطقه باید تکمیل شود که ۱۲ سکو در شرکت‌های سازنده در حال ساخت است.

مشکین‌فام با اشاره به اینکه دو هزار و ۴۰۰ کیلومتر خط لوله دریایی تاکنون در پارس جنوبی اجرا شده است، افزود: ۷۵۰ کیلومتر دیگر از خط لوله انتقال گاز در بستر دریا نیز تا دو سال آینده اجرا می‌شود.

وی از حفاری ۲۸۵ حلقه چاه از مجموع ۴۱۵ چاه تعریف شده در این منطقه خبر داد و گفت: تاکنون در مجموع ٨٧٩ میلیارد متر مکعب گاز از میدان پارس جنوبی تولید شده است.

کد خبر 3917984

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha