۹ اسفند ۱۳۹۵، ۱۰:۵۷

با حضور پرشمار مردم مرزنشین آستارا برگزار شد؛

شعرخوانی شاعر نامی جمهوری آذربایجان در وصف اهل بیت (ع) 

شعرخوانی شاعر نامی جمهوری آذربایجان در وصف اهل بیت (ع) 

آستارا- همزمان با ایام فاطمیه، شعرخوانی «الشن خزر» شاعر سرشناس جمهوری آذربایجان در وصف اهل بیت (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س)  با حضور  پرشور مردم شهرستان آستارا برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، در این آیین معنوی که یکشنبه شب  و با حضور  پرشمار مشتاقان اهل بیت (ع)، مسئولان و اهل سنت و تشیع آستارا و جمعی از شیعیان جمهوری  آذربایجان در محل هیئت فاطمیون این شهرستان مرزی برگزار شد، استاد الشن خزر با شعر خوانی آیینی به زبان آذری که با مداحی مداحان آستارایی همراه بود، شور معنوی خاصی در مجلس ایجاد کرد.

شعر خوانی خیره کننده استاد الشن خزر در دفعات مکرر و در وصف اهل بیت (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س)، موجب تحسین و تشویق شرکت کنندگان در این آیین معنوی قرار گرفت. استاد الشن خزر شاعر  سرشناس جمهوری آذربایجان در جریان برگزاری این مراسم معنوی در گفتگو با خبرنگار مهر با تاکید بر اینکه عشق و علاقه به اسلام و اهل بیت (ع) در بین مردم مسلمان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان موج می زند اظهار کرد: دو کشور همسایه ایران و آذربایجان  به لحاظ اشتراکات دینی، مذهبی، پیوندهای تاریخی، آداب، رسوم و فرهنگ نزدیکی فراوانی با یکدیگر  دارند و همه این موارد عناصری مثبت و سازنده در پیوندهای دو کشور  محسوب می شوند.

وی حضور  پرشور مردم شهرستان مرزی آستارای جمهوری اسلامی ایران  در مراسم  مذهبی را ستود و افزود: جمهوری اسلامی ایران همیشه پشتیبان جمهوری آذربایجان بوده و از مواضع و حقوق  مردم این کشور در مجامع  مختلف حمایت  کرده است و از این رو دولت و مردم کشور آذربایجان علاقه زیادی به رهبر و مردم ایران دارند.

استاد خزر با بیان اینکه در روابط ریشه دار دو کشور دوستی و برادری نهفته است و این اساس و پایه مهمی است که می تواند روابط دو کشور را تقویت کند گفت: بدون تردید با هوشمندی مسئولین  دو کشور و دو ملت مسلمان، آینده روشنی بر سر مناسبات  فیمابین قرار دارد.

این شاعر سرشناس جمهوری آذربایجان سوگواری برای یادآوری مصائب و تبیین کمالات اهل بیت (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) را گام بزرگی به منظور ترویج معنویات و تحکیم بنیان خانواده های دو کشور دانست.

 سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین کاظم حافظ نیا  امام جمعه شهرستان مرزی بندر آستارا از دیگر برنامه های این مراسم معنوی بود.

از ۲۳ بهمن تا ۱۲ اسفند ماه ایام فاطمیه نامگذاری شده است.

کد خبر 3918509

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha