۱۱ اسفند ۱۳۹۵، ۷:۴۹

استاندار کرمان:

۱۲۰ هزار رزمنده از استان کرمان در دفاع مقدس حضور پیدا کردند

۱۲۰ هزار رزمنده از استان کرمان در دفاع مقدس حضور پیدا کردند

رفسنجان - استاندار کرمان گفت: در دوران دفاع مقدس از استان کرمان ۱۲۰ هزار رزمنده حضور پیدا کردند و در همین سطح از کل کشور بود و در برخی عملیاتها نیروی اضافه وجود داشت.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا رزم حسینی سه شنبه شب در مراسم وداع با شهدای گمنام و شهید غواص حسن عبدالهی در حسینیه ثارالله رفسنجان اظهار داشت: در شهریور ۱۳۵۹ دشمن با همه قدرتها از زمین، هوا و دریا به خاک ایران حمله کردند آن هم زمانی که جمهوری اسلامی تازه مستقر شده بود، ارتش از هم پاشیده بود و سپاه تازه تاسیس شده بود و عراقی ها با پشتیبانی هوایی و حملات زمینی چندین لشکر را در سرزمین خوزستان تا کردستان را وارد ایران کردند.

وی افزود: امنیت امروزمان را مرهون خون شهیدان هستیم شهیدانی که به خاطر مادیات به جنگ نرفتند و داوطلبانه در جبهه ها حضور پیدا می کردند.

استاندار کرمان در ادامه اظهار کرد: لشکر ۴۱ ثارالله به فرماندهی سردار سلیمانی که افتخار همه کشورهای اسلامی است و حتی دشمنان هم به شجاعت و درایت و تدبیر او اعتراف دارند. سردار سلیمانی لشکر ثارالله را راه اندازی و تجهیز و فرماندهی کرد و خیلی از رزمندگان استان را برای دفاع راهی دفاع مقدس کرد.

رزم حسینی با بیان اینکه چند عامل در پیروزی ما در دفاع مقدس موثر بود، ابراز داشت: امروز هم اگر می خواهیم تعالی فرهنگی و تعالی اقتصادی داشته باشیم و مقابل دشمن بخواهیم بایستیم باید این چند اصل را رعایت کنیم.

وی در ادامه عوامل پیروزی در دفاع مقدس را برشمرد و اظهار داشت: اولین عامل اتحادی که در بین جامعه، جبهه ها و مردم بود، در دوران دفاع مقدس وحدت یکپارچه ای در جبهه ها و پشت جبهه ها داشتیم و همه همدل و همزبان برای دفاع از کشور بودند.

رزم حسینی افزود: عامل دوم حضور واقعی مردم بود، در دوران دفاع مقدس از استان کرمان ۱۲۰ هزار رزمنده حضور پیدا کردند و در همین سطح از کل کشور بود و در برخی عملیاتها نیروی اضافه وجود داشت، موج انسانی که داوطلبانه و برای خدا برای جبهه ها می آمد.

وی تصریح کرد: نکته بعد اسلام بود، روحیه شهادت طلبی و اینکه رزمندگان در یک جهاد مقدس شرکت می کنند عاملی مهم بود. عامل بعدی نیز رهبری امام و اصل ولایت فقیه بود.

استاندار کرمان تصریح کرد: امروز اگر می خواهیم راه شهیدان را ادامه دهیم باید پشتیبان اصل ولایت فقیه باشیم، مردم حضور پیدا کنند و همین اتحاد وجود داشته باشد.

رزم حسینی با اشاره به تشییع باشکوه شهدای گمنام در کرمان و رفسنجان، عنوان کرد: این مراسم نشان می دهد مردم نظام و انقلاب و رهبری را دوست دارند و پای کار هستند و باید راه شهدا را با عمل خودمان ثابت کنیم.

استاندار کرمان تصریح کرد: اگر می خواهیم راه شهدا را ادامه دهیم و قدرشناس خانواده معظم شهدا باشیم باید عملکرد خودمان را مطابق با اهداف شهدا در زندگی شخصی، زندگی اجتماعی و زندگی کاری دنبال کنیم.

رزم حسینی تصریح کرد: با هدایت های مقام معظم رهبری، همانگونه که در حوزه امنیت ملی اقتدار منطقه ای داریم، در حوزه داخلی وحدت ملی پیدا کردیم در حوزه سیاسی حضور یکپارچه مردم در انتخاباتهای مختلف را داریم باید بتوانیم اقتدار اقتصادی را ثابت کنیم.

وی اضافه کرد: مجاهد اقتصادی باید در جمهوری اسلامی پرورش دهیم، این فرهنگ اسلامی است و به فرموده مقام معظم رهبری، فرهنگ اقتصاد مقاومتی باید گفتمان شود.

کد خبر 3920474

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha