۱۴ اسفند ۱۳۹۵، ۹:۲۸

نماینده جنوب استان بوشهر در مجلس:

توسعه پوشش گیاهی استان بوشهر با مشارکت مردم محقق شود

توسعه پوشش گیاهی استان بوشهر با مشارکت مردم محقق شود

بوشهر - نماینده مردم جنوب استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی گفت:توسعه پوشش گیاهی استان بوشهر با مشارکت مردم محقق شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سکینه الماسی صبح شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بدون تردید منابع طبیعی همواره به منزله زیربنای توسعه، نقش اساسی داشته و باید بیش از پیش قدر و منزلت آن مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: حفظ منابع طبیعی استان به‌عنوان یک ضرورت اکنون به خوبی در دستور کار این مجموعه قرار دارد و منابع طبیعی و آبخیزداری استان در راستای توسعه پایدار و توجه به نسل فعلی و آتی استان برنامه‌های خوبی دارند.

نماینده مردم شهرستان های دیر، کنگان، جم و عسلویه  در مجلس شورای اسلامی گفت: موضوع ریزگردها و بحران آب که در استان نیز بعضا شاهد هستیم به ما می گوید باید بیشتر به برنامه‌های منابع طبیعی و آبخیزداری توجه کنیم و نسبت به تحقق و توسعه نهال کاری و طرح‌های آبخیزداری در استان بی‌تفاوت نباشیم.

وی با اشاره به توانمندی و ظرفیت‌های موجود در منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر تصریح کرد: این ظرفیت می‌تواند در صورت حمایت‌های همه جانبه، بخش‌های دیگری چون اشتغال را نیز تحت تاثیر قرار دهد.

الماسی ادامه داد: ما اکنون شاهد عملکرد خوب و گام‌های مثبت مجموعه منابع طبیعی استان برای صیانت از بیت‌المال و انفال الهی هستیم ونگاه مجلس نیز به مقوله حفاظت از منابع طبیعی بسیار مثبت است.

وی ضمن تشکر از جدیت و عملکرد اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر در راستای صیانت از اراضی ملی ودرختان، یادآور شد: عملکرد منابع طبیعی شایسته بوده، اما باید در نظر داشت که صیانت از عرصه‌های ملی به تنهایی توسط یک سازمان یا اداره‌کل امکان‌پذیر نیست و همه باید در این مسیر خود را مسئول بدانند.

نماینده مردم شهرستان های دیر، کنگان، جم و عسلویه  در مجلس شورای اسلامی با اشاره به فرارسیدن هفته منابع طبیعی از همه مردم شریف استان دعوت کرد در این هفته به‌عنوان یک اقدام ملی خداپسندانه به امر کاشت و توسعه پوشش گیاهی و درختکاری همت گماشته و در این روزهای پایانی سال و در آستانه فصل بهار و تجدید حیات دوباره طبیعت نسبت به فرهنگ پاسداری از منابع طبیعی و درختکاری اهتمام بیشتری بورزند.

کد خبر 3922404

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha