۱۷ اسفند ۱۳۹۵، ۱۹:۲۲

ویکی لیکس:

کنسولگری آمریکا در فرانکفورت مخفیگاه هکرها بوده است

کنسولگری آمریکا در فرانکفورت مخفیگاه هکرها بوده است

وبسایت ویکی لیکس با انتشار سند جدیدی از فعالیت های مخرب دولت آمریکا در اروپا اعلام کرد که کنسولگری این کشور در فرانکفورت به عنوان پناهگاهی برای هکرهای آمریکایی فعالیت می کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، اسناد منتشر شده اخیر از سوی وبسایت ویکی لیکس نشان  می دهند سازمان اطلاعات و امنیت آمریکا (سیا) از کنسولگری خود در شهر فرانکفورت آلمان به عنوان محل امنی برای هکر های آمریکایی در آلمان استفاده می کرده است.

بر اساس گزارش ویکی لیکس، این جاسوس ها و هکرها با دریافت پاسپورت دیپلماتیک، تحت پوشش کامل دولت آمریکا بوده اند.

در این سند آمده است: علاوه بر انجام عملیات در لنگلی و ویرجینیا، سیا همچنین از کنسولگری خود در فرانکفورت به عنوان پایگاهی برای پناه دادن و پوشش هکرهای خود در اروپا، خاورمیانه و آفریقا استفاده کرده است. هکرهای سیا با دریافت پاسپورت دیپلماتیک و تحت پوشش وزارت خارجه (آمریکا) در خارج از کنسولگری فرانکفورت مشغول به فعالیت بوده اند.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است که به هکرهای مذکور سفارش شده تا به هنگام تردد از بازرسی مرزهای آلمان، خود را به عنوان مشاور فنی در کنسولگری معرفی کنند.  

گفتنی است، ویکی لیکس امروز اسنادی را منتشر کرده است که ادعا می کند محرمانه ترین اسناد سیا است که تا کنون منتشر شده است. ویکی لیکس بیش از ۸۰۰۰ سند را امروز منتشر کرد که از سری اسناد منتشر شده «والت ۷» است.

ویکی لیکس در این اسناد منتشره از برنامه سیا برای هک کردن مخفیانه شرکت های اپل، اندروید گوگل، ویندوز مایکروسافت و و تلویزیون های سامسونگ که دارای میکروفون های مخفیانه هستند، پرده برداشته است. 

ویکی لیکس مدعی شده است که این اطلاعات را از مرکز اطلاعات سایبری سیا، دریافت کرده است. منبع افشا کننده اطلاعات به ویکی لیکس اعلام کرده است که امیدوار است که یک مناظره عمومی درمورد امنیت، تولید، استفاده، تکثیر و کنترل دموکراتیک ابزارهای سایبری، آغاز شود.

کد خبر 3926311

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha