۱۹ اسفند ۱۳۹۵، ۱۲:۴۵

فلین اقرار کرد:

شاید به نفع ترکیه لابی کرده باشم

شاید به نفع ترکیه لابی کرده باشم

مشاور سابق امنیت ملی رئیس جمهوری آمریکا که ماه گذشته مجبور به استعفا شد، می گوید شاید در لابی گری با یک شرکت ترکیه ای، در راستای منافع دولت آنکارا قدم برداشته باشم.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از هیل، «مایکل فلین» مشاور سابق امنیت ملی کاخ سفید، با امضای اسنادی، نزد وزارت دادگستری آمریکا اقرار کرد که پیش از به کار گماشته شدن در دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا، به نفع «اینُوو» یک شرکت ترکیه ای مستقر در هلند لابی گری کرده حال آنکه این احتمال که منافع حاصل از این اقدام نصیب دولت آنکارا شده باشد نیز وجود دارد.

با این حال مشاور حقوقی شرکت اینُوو می گوید که وجه پرداختی به فلین که مبلغ آن به ۵۳۰ هزار دلار می رسد از جانب هیچ دولت خارجی پرداخت نشده است.

طبق قانون آمریکا، شهروندان این کشور که به نفع شرکت ها و نهادهای وابسته به یک دولت خارجی لابی می کنند، باید به وزارت دادگستری درباره اقداماتشان اطلاع رسانی کنند.

گفته می شود که فلین پس از عضویت رسمی در تیم ترامپ دیگر به فعالیت های لابی گری خود ادامه نداده است چراکه طبق حکم رئیس جمهوری جدید آمریکا، اعضای دولت تا ۵ سال از حق لابی گری برای شرکت های داخلی و به صورت مادام العمر از حق لابی گری به نفع دولت های خارجی محروم می شوند.

فلین ماه پیش به دنبال مطرح شدن اتهاماتی علیه وی مبنی بر تلاش برای رفع تحریم های روسیه در دوره ای که ترامپ هنوز به طور رسمی سکان اداره دولت را به دست نگرفته بود، مجبور به استعفا از سمت خود شد.

نکته ای که بیش از همه موجب استعفای فلین شد، تناقض گویی و عدم قطعیت وی از بابت طرح مسئله تحریم های روسیه در مکالمات تلفنی با سفیر روسیه در آمریکا بود. وی آن هنگام نیز می گفت: نمی توانم با اطمینان آنچه که گفته ام به خاطر بیاورم. شاید گفته باشم!

کد خبر 3927782

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha