۲۰ اسفند ۱۳۹۵، ۱۹:۵۶

سفر ترامپ به انگلیس به تعویق افتاد

سفر ترامپ به انگلیس به تعویق افتاد

سفر رئیس‌ جمهور آمریکا به انگلیس تا پاییز جاری میلادی به تعویق افتاد است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از «اِسکای نیوز»، برنامه سفر «دونالد ترامپ» رئیس‌ جمهور آمریکا به انگلیس به تعویق افتاد.

بر اساس اعلام این رسانه، با توجه به سفر پادشاه اسپانیا به کاخ باکینگهام در ژوئن امسال، دیدار «دونالد ترامپ» با مقامات انگلیسی تا پائیز سال جاری به تعویق افتاده است.

لازم به ذکر است، رئیس مجلس عوام انگلیس چند هفته پیش اعلام کرده بود که  پارلمان این کشور اجازه نمی دهد «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در سفر خود به لندن در این مکان حاضر شده و به ایراد سخنرانی بپردازد.

«جان برکو» (John Bercow) رئیس مجلس عوام انگلیس با اعلام این خبر گفته بود که «به شدت مخالف» سخنرانی ترامپ در مجلس عوام بوده و «دعوت از وی حقّ مسلمی» برای حضور در پارلمان نیست؛ بلکه «افتخاری کسب شده» به شمار می آید.

وی خطاب به نمایندگان در این باره گفته بود: حتی پیش از اعلام ممنوعیت های مهاجرتی وی نیز، من به شدت مخالف سخنرانی ترامپ در «وِست مینیسترهال» بودم. اما پس از دستور او درباره محدودیت های مهاجرتی اش، اکنون بیش از گذشته با سخنرانی وی در پارلمان مخالف هستم.

ایندیپندنت در این خصوص تصریح کرد: هنگامی که «جان برکو» رئیس مجلس عوام انگلیس از عدم صدور مجوز برای سخنرانی ترامپ در پارلمان صحبت می کرد، نمایندگان به صورت هم زمان به دست زدن برای او مبادرت کردند.

گفتنی است، در انگلیس تاکنون بیش از یک میلیون نفر از  شهروندان این کشور با راه اندازی کمپینی به جمع آوری امضاء برای منع دعوت از «ترامپ» به لندن پرداخته اند.

گفته می شود هزاران نفر از مردم این کشور در همان دقایق نخست راه اندازی این کمپین به آن پیوسته و منشور آن را امضا کرده اند.

این کمپین در پی دعوت رسمی «ترزا می» از «دونالد ترامپ» برای بازدید از لندن طی سفر نخست وزیر انگلیس به آمریکا صورت گرفته است. «ترامپ» در پاسخ به این دعوت آن را پذیرفته و از تمایل خود برای دیدار با ملکه «الیزابت» نیز سخن گفته بود.

معترضین به دستور صادر شده از سوی «ترامپ» مبنی بر عدم اجازه ورود به شهروندان چند کشور اعلام شده از سوی وی برای ورود به آمریکا، اعلام کرده اند که دیدار «ترامپ» با ملکه، باعث شرمساری و خجالت زدگی ملکه انگلیس خواهد شد.

معترضین معتقدند ورود «ترامپ» به کشورشان به عنوان رهبر آمریکا اشکالی ندارد، اما «ترزا می» نباید از وی دعوت رسمی به عمل بیاورد.

کد خبر 3928606

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha