۲۱ اسفند ۱۳۹۵، ۱۱:۵۴

کارشناس هواشناسی خبر داد؛

افزایش تراکم ابرها در استان بوشهر/ بارش پراکنده باران

افزایش تراکم ابرها در استان بوشهر/ بارش پراکنده باران

بوشهر - کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر از افزایش تراکم ابرها در استان بوشهر خبر داد و گفت: از امروز بارش پراکنده باران و گاهی رگبار موقت باران همراه با رعد و برق را شاهد خواهیم بود.

پیام مساعدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بررسی نقشه‌های هواشناسی استان نشان‌دهنده ورود سامانه ناپایدار جوی به استان است و از امروز تا دوشنبه به طور متناوب آسمان استان تحت تاثیر این امواج قرار می‌گیرد.

وی اضافه کرد: بر این اساس طی این مدت ضمن اینکه طی ساعاتی به تراکم ابرها افزوده می‌شود، بارش پراکنده باران و گاهی رگبار موقت باران همراه با رعد و برق و وزش باد دور از انتظار نخواهد بود.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر خاطرنشان کرد: همچنین از بعد از ظهر امروز شنبه تا ظهر فردا به سبب وزش باد جنوب شرقی سواحل استان خصوصا نواحی شمالی و مرکزی مواج و متلاطم پیش بینی می‌شود.

مساعدی ادامه داد: به سبب وزش این باد ایجاد گرد و خاک و کاهش دید افق و کیفیت هوا در برخی نواحی شمالی و مرکزی استان دور از انتظار نخواهد بود.

وی افزود: برای ۲۴ ساعت آینده آسمان استان نیمه ابری تا ابری، همراه با وزش باد و بارش پراکنده باران و در برخی نقاط گاهی رگبار باران و رعد و برق و از فردا کاهش موقتی ابر پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس هواشناسی بوشهر گفت: طی این مدت جهت باد جنوب شرقی تا جنوب غربی با سرعت ۱۰ تا ۳۲ کیلومتر در ساعت و در قسمت‌های شمالی و مرکزی استان از بعدازظهر تا بامداد فردا ۱۶ تا ۴۸ کیلومتر در ساعت و در سواحل و بر روی دریا گاهی بیش از ۵۴ کیلومتر در ساعت است.

وی اظهار داشت: ارتفاع موج نیز در سواحل شمالی و مرکزی استان ۶۰ تا ۱۸۰ سانتیمتر گاهی تا ۲۱۰ سانتیمتر و در سواحل جنوبی ۳۰ تا ۹۰ سانتیمتر و در بعدازظهر و شب تا ۱۲۰ سانتیمتر و از فردا در همه قسمت‌ها ۳۰ تا ۹۰ سانتیمتر خواهد بود.

کد خبر 3929101

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha