۲۱ اسفند ۱۳۹۵، ۱۴:۲۴

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی خبر داد؛

آغاز طرح نوروزی نظارت بر فرآورده های دامی/بازرسی از ۲۰۰۰واحد عرضه

آغاز طرح نوروزی نظارت بر فرآورده های دامی/بازرسی از ۲۰۰۰واحد عرضه

اراک- مدیر کل دامپزشکی استان مرکزی گفت: طرح نوروزی نظارت بهداشتی دامپزشکی استان بر تولید، توزیع و عرضه فرآورده های خام دامی آغاز شده که طی آن از دو هزار واحد مرتبط بازرسی می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دامپزشکی استان مرکزی، محسن شانقی اظهار داشت: با توجه به درپیش بودن ایام نوروز و ضرورت کنترل و نظارت بهداشتی بر تولید، توزیع و عرضه فرآورده های خام دامی، طرح ویژه نوروزی نظارت بر فرآورده های خام دامی از امروز ۲۱ اسفندماه تا ۱۴ فروردین سال ۹۶ در استان مرکزی اجرا می شود.

وی ادامه داد: در این طرح دو هزار و ۱۰۰ واحد از مراکز تولید، نگهداری و عرضه مواد غذایی استان مرکزی توسط ۴۹ گروه ثابت و سیار متشکل از کارشناسان و بازرسان بهداشتی دامپزشکی مورد بازرسی قرار می گیرند.

مدیر کل دامپزشکی استان مرکزی گفت: با توجه به فررسیدن ایام نوروز و افزایش تقاضا، شهروندان اقلام مورد نیاز خود را از مراکز بهداشتی تهیه کنند و عرضه و فروش هر گونه فرآورده خام دامی و طیور به صورت دوره گردی ممنوع است و مردم از خرید این گونه فرآورده های غیر بهداشتی خودداری کنند.

وی خاطر نشان کرد: شهروندان باید مرغ تازه خنک شده و آلایش خوراکی مرغ (جگر، سنگدان و دل) را به صورت بسته بندی بهداشتی با مشخصه های کامل شامل نام کشتارگاه، تاریخ تولید، تاریخ انقضا و شرایط نگهداری تهیه کنند و خارج و قطعه کردن گوشت مرغ از بسته بندی در مراکز عرضه و فروش به دلیل عدم نظارت بهداشتی و آلودگی های احتمالی ممنوع است.

کد خبر 3929302

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha