۲۴ اسفند ۱۳۹۵، ۱۰:۲۵

امام جمعه اصفهان:

کارگزاران انتخابات نباید در جلسات مختلف کاندیداها شرکت کنند

کارگزاران انتخابات نباید در جلسات مختلف کاندیداها شرکت کنند

اصفهان - امام جمعه اصفهان گفت: مسئولان کارگزار انتخابات مطابق قانون نباید در هیچ نوع از جلسات کاندیداها شرکت کنند تا مورد اتهام قرار نگیرند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد پیش از ظهر سه شنبه در نشستی با وزیر اطلاعات و مسئولان استان با عنوان انتخابات ۹۶، مشارکت همگانی، وحدت و همدلی، امنیت پایدار  اظهار داشت: امیدواریم انتخابات پیش رو موجب عزت و آبروی کشور، انقلاب و اسلام باشد که در ۳۸ سال گذشته چنین بوده است.

وی با بیان اینکه انتخابات ما با دیگر کشورهای دنیا قابل مقایسه نیست، افزود: انتخابات سال ۸۸ نیز بسیار خوب و پرشکوه برگزار شد اما برخی قدرشناسی را فراموش کردند.

امام جمعه اصفهان با بیان اینکه عنوان کشور ما با انتخاب بیش از ۹۹ درصد به نام نظام جمهوری اسلامی نامیده شده است، بیان داشت: در آن زمان برخی جمهوری دموکراتیک، جمهوری خلق یا صرف جمهوری را طلب کردند اما امام خمینی (ره) فرمودند که از جمهوری اسلامی نه یک کلمه کم و نه یک کلمه بیشتر نمی خواهیم.

وی با عنوان این مطلب که جمهور در عربی به معنی قبول اکثریت و نه همه مردم است، تاکید  کرد: اسلام جزو بعدی این انتخاب است بدین معنا که انتخاب مسئول و کارگزاران با اکثریت مردم است اما برای هر موضوعی قانون اسلام حاکم خواهد بود.

طباطبایی با اشاره به اینکه این دیدگاه بر خلاف جمهوری دموکراسی است، ابراز داشت: دموکراسی دو معنا دارد که یکی به معنای حکومت مردمی است و دیگری به معنانی آزادی است.

وی ادامه داد: امام خمینی (ره) فرمودند که جمهوری دموکراسی به معنای آزادی که در جمهوری اسلامی نهفته است چراکه خود اسلام در دل خود مفاهیم بلند بشری همانند آزادی را نهفته دارد. ما تفسیر اول  از دموکراسی را نیز  خواستار نیستم چراکه در این صورت اگر اکثریت مردم به کار خلاف نظر دادند می توان آن را قانونی کرد.

امام جمعه اصفهان با بیان اینکه اصول قانون اساسی ما این است که اگر قانونی تصویب و خلاف اسلام باشد لغو می شود، تصریح کرد: در انتخاب فرد باید دین، عقل و عدل را به کار بریم، در نحوه تبلیغ نیز باید اسلامی عمل کرده و از دادن نسبت های نامناسب به کاندیداها خودداری کنیم.

وی با تاکید بر اصل صداقت در انتخابات تصریح کرد: خود کاندیدا باید این اصول را رعایت کند اما اگر فردی به هر دلیل برای یک کاندیدای نامناسب تبلیغ و یا با بزرگ نمایی صفاتی را به وی نسبت دهد اصطلاح نذری جهنم رفتن را بر جان خریده است.

امام جمعه اصفهان تاکید کرد: برای هر حرف و عمل خود ابتدا باید رضایت خداوند و سپس کاندیدا را در نظر بگیریم و فراموش نکنیم که بدگویی نسبت به کاندیدای مخالف حرام است.

وی اضافه کرد: نکته مهم اینکه مسئولان کارگزار انتخابات مطابق قانون نباید در جلسات کاندیداها خاص شرکت کنند تا مورد اتهام قرار نگیرند.

کد خبر 3932099

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha