۲۹ اسفند ۱۳۹۵، ۱۲:۲۷

مدیرکل هواشناسی اردبیل:

تنوع آب‌وهوا از جاذبه‌های گردشگری اردبیل است

تنوع آب‌وهوا از جاذبه‌های گردشگری اردبیل است

اردبیل – مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: تنوع آب‌وهوا بر خلاف برخی اظهارات یکی از جاذبه‌های گردشگری این استان محسوب می‌شود.

علی دولتی مهر در گفتگو با خبرنگار مهر تصریح کرد: گفته می‌شود به دلیل شرایط جوی، تابستان فصل اصلی مسافرت‌ها به اردبیل است.

وی افزود: این در حالی است که گستره استان اردبیل برخوردار از تنوع کم‌نظیر آب‌وهوایی است و از گردشگری بهاری و تابستانی گرفته تا پاییز و زمستان در این منطقه ظرفیت‌های متعدد وجود دارد.

مدیرکل هواشناسی استان با تأکید به اینکه امروز در سفر سه رکن آب‌وهوا، مسیر و هدف به موازات هم حائز اهمیت است، ادامه داد: ضروری است تنوع آب‌وهوایی در اردبیل به عنوان یک ضرورت معرفی شود.

دولتی مهر تأکید کرد: در خود فصل بهار با وجود بارش برف و باران می‌توان برای سفرهای نوروزی برنامه‌ریزی داشت و اینطور نیست که در فصول به غیر از تابستان این استان پتانسیل سفر و تفریح نداشته باشد.

وی در خصوص امکانات اطلاع از وضعیت جوی استان در تعطیلات نوروزی افزود: در طول عید نوروز ۳۴ نفر از کارشناسان هواشناسی استان، وضعیت جوی را پایش می‌کنند.

مدیرکل هواشناسی استان با اشاره به دایر بودن تلفن گویای ۱۳۴ و وب‌سایت هواشناسی استان اشاره کرد و گفت: روزانه هزار و ۵۰۰ نفر با تلفن گویا تماس داشته و هزار و ۲۰۰ نفر نیز از وب‌سایت هواشناسی استان بازدید دارند.

دولتی مهر به تدارک سامانه هوانما در محل ستاد اجرایی خدمات سفر اشاره کرد و افزود: علاوه بر این در این مدت اخطاریه و اطلاعیه‌های هواشناسی نیز به طور میانگین برای دو هزار کاربر ارسال می‌شود.

وی افزود: مسافران و گردشگران می‌توانند علاوه بر امکانات ذکر شده از طریق خبرگزاری‌ها و صدا و سیما در جریان شرایط جوی استان قرار گیرند.

کد خبر 3935714

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha