۵ فروردین ۱۳۹۶، ۲۱:۰۴

فرماندار قلعه گنج:

ادامه عملیات امداد و نجات در جازموریان/۲۰ نفر گرفتار سیلاب هستند

ادامه عملیات امداد و نجات در جازموریان/۲۰ نفر گرفتار سیلاب هستند

قلعه گنج - فرماندار قلعه گنج از ادامه عملیات برای نجات ۲۰ نفر از عشایر باقی مانده در منطقه جازموریان که در محاصره سیلاب قرار دارند خبر داد.

وحدت عیدی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به گرفتار شدن تعدادی از عشایر در منطقه جازموریان اظهار کرد: روند امدادرسانی به عشایر این منطقه همچنان ادامه دارد.

وی ادامه داد: با توجه به بارندگی های هفته گذشته در مناطق بالا دست سد جیرفت اطلاع رسانی شد که دامدارن دام های خود را از حاشیه رودخانه هلیل، دشت تالاب جازموریان و سایر مناطق حادثه خیز خارج کنند.

عیدی با بیان اینکه متاسفانه برخی از دامدارن به این هشدارها توجه نکرده و دام ها را از منطقه خارج نکردند، افزود: افزایش آب هلیل رود و بارندگی هایی که در روزهای اخیر صورت گرفت باعث گرفتاری ۷۰ نفر از دامداران در منطقه جازموریان در شهرستان های قلعه گنج و رودبار جنوب شد.

فرماندار قلعه گنج از تشکیل ستاد مدیریت بحران قبل و بعد از بارندگی ها خبر داد و افزود: تاکنون از ۷۰ نفر افراد گرفتار در سیلاب ۵۰ نفر نجات یافته اند و عملیات برای نجات ۲۰ نفر باقی مانده همچنان ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر عملیات امداد و نجات در حال انجام است، گفت: از فرماندهی قرارگاه جنوب شرق ارتش جمهوری اسلامی درخواست کمک شد که با امکانات فنی و مهندسی و مکانیکی و یگان پهباد به سمت قلعه گنج بیایند.

عیدی بیان کرد: تعداد دقیق دام های این عشایر در دست نیست و پیش بینی می شود تعداد دام های منطقه قلعه گنج که احتمالا دچار حادثه می شوند پنج هزار راس و در رودبارجنوب دوبرابر این تعداد باشد.

کد خبر 3939026

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha