۱۱ فروردین ۱۳۹۶، ۱۵:۱۶

به دلیل ازدحام گردشگران؛

درب‌های ورودی منطقه گردشگری خالد نبی تا اطلاع ثانوی بسته شد

درب‌های ورودی منطقه گردشگری خالد نبی تا اطلاع ثانوی بسته شد

گرگان- با استقبال بی‌نظیر مسافران و گردشگران از منطقه گردشگری خالد نبی و ازدحام جمعیت در این منطقه، درب‌های ورودی این منطقه گردشگری تا اطلاع ثانوی بسته شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گلستان ظهر جمعه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به استقبال بی‌نظیر و کم‌نظیر مسافران و گردشگران از جاذبه‌های گردشگری استان در نوروز ۱۳۹۶ و ورود بیش از هشت هزار گردشگر به منطقه نمونه گردشگری خالد نبی شهرستان کلاله درب‌های این منطقه بسته شد.

ابراهیم کریمی افزود: در حال حاضر گردشگران و علاقه‌مند تا اطلاع ثانوی در مکان‌های تفریحی اطراف این محوطه اسکان کرده‌اند.

لازم به ذکر است زیارتگاه خالد نبی مجموعه‌ای است که در ۹۰کیلومتری شهرستان گنبدکاووس و بر فراز قله کوه گوگجه داغ قرار دارد. زیارتگاه خالد نبی بر اساس اعتقادات مردم ترکمن، محل دفن خالد نبی (خالد بن سنان) یکی از چهار پیامبری است که در فاصله پیامبری حضرت عیسی و حضرت محمد، مردم زمان خود را به شریعت خدا دعوت می‌کرده است و از اعراب بوده است. در نزدیکی و پایین‌تر از بقعه خالد نبی بقعه‌های عالم بابا و چوپان آتا و دره‌ای به نام پنج شیر و همچنین چشمه‌ای به نام خضر قرار دارد. طبق روایات عالم بابا؛ پدر همسر خالد نبی و چوپان آتا یکی از اولیای گمنام است که موردتوجه و احترام هم‌وطنان ترکمن است.

کد خبر 3941914

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha