۱۷ فروردین ۱۳۹۶، ۱۷:۳۵

ژان مارک آیرو:

مذاکرات صلح در سوریه بر راه حل نظامی ارجحیت دارد

مذاکرات صلح در سوریه بر راه حل نظامی ارجحیت دارد

وزیر خارجه فرانسه در مصاحبه ای با اشاره به حمله شیمیایی اخیر در ادلب اعلام کرد: اگرچه اقدام اول باید صدور قطعنامه علیه این حادثه باشد، اما مذاکرات صلح برای سوریه از اولویت برخوردار است.

به گزارش خبرگزاری مهر، «ژان مارک آیرو» وزیر خارجه فرانسه امروز با اشاره به حمله شیمیایی اخیر در سوریه در گفتگو با «سی نیوز» گفت که علیرغم اینکه اقدام اول باید صدور قطعنامه علیه این حادثه  باشد، اما مذاکرات صلح برای سوریه از اولویت برخوردار بوده و لذا باید ادامه یابد.

وزیر خارجه فرانسه در ادامه افزود که این کشور علیرغم پیگیری قطعنامه شورای امنیت در محکومیت حمله شیمیایی اخیر در سوریه، در تلاش است تا متحدین خود را برای حمایت از آن متقاعد کند.

وی در این باره گفت: فرانسه هنوز نیز به دنبال مذاکره با شرکای خود در شورای امنیت به ویژه اعضای دائم و روسیه است.

در همین رابطه، خبرگزاری فرانسه ساعاتی پیش اعلام کرد که ۳ کشور آمریکا، انگلیس و فرانسه رأی گیری درباره پیش نویس قطعنامه ضد سوری در شورای امنیت سازمان ملل را به تأخیر انداخته اند تا شاید بتوانند در این خصوص با روسیه به رایزنی بپردازند.

این در حالی است که دیپلمات های مطلع در این باره اعلام کردند که رأی گیری درباره پیش نویس قطعنامه ضدسوریِ پیشنهادی ۳ کشور غربی مذکور در شورای امنیت سازمان ملل احتمالا امروز به انجام برسد.

همچنین، روسیه روز گذشته پیش نویس قطعنامه ضدسوریِ پیشنهادی آمریکا، انگلیس و فرانسه به شورای امنیت را غیر قابل قبول خوانده و اعلام کرد که آماده است تا در صورتی که درباره یک متن مناسب توافقی حاصل نشود؛ آن را وتو کند.

لازم به ذکر است، جلسه شورای امنیت سازمان ملل متحد در خصوص بررسی حمله شیمیایی در «خان شیخون» واقع در شمال سوریه روز گذشته بدون رأی گیری در خصوص پیش نویس قطعنامه غربی ها که دولت سوریه را به عنوان مسئول این حادثه متهم کردند؛ پایان یافت.

در همین حال منابع رسانه ای روس نیز اعلام کردند که مسکو پیش نویس قطعنامه ای را درباره تحقیق پیرامون حمله شیمیایی در حومه ادلب سوریه ارائه کرده است.

کد خبر 3946221

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha