۲۵ مهر ۱۳۸۵، ۱۲:۲۵

در نشست خبري عنوان شد:

اغلب بيماري هاي كودكان به صورت سرپايي درمان مي شود / سزارين ريسكي براي سلامتي كودكان است

رئيس كنگره بين المللي علمي بيماري هاي كودكان ايران گفت: شايع ترين بيماري در مورد كودكان كشور ، سرماخوردگي است كه اغلب با گذشت دوره خاص آن ، كودك بيمار بهبود مي يابد و در مجموع بيشترين بيماري هاي كودكان را مشكلات سرپايي تشكيل مي دهد كه در مورد تخصص هاي مختلف كودكان ، اين بيماري ها متفاوت است.

به گزارش خبرنگار اجتماعي خبرگزاري مهر ، دكتر علي رباني امروز در نشست مطبوعاتي با اشاره به برگزاري هجدهمين كنگره بين المللي بيماري هاي كودكان ايران از 5 آبان به مدت يك هفته در بيمارستان امام خميني ، به خبرنگاران گفت: بيشترين مراجعه كنندگان به متخصص غدد كودكان در مورد كوتاهي قد و اختلالات رشدي كودك است.

وي اظهار داشت: در كشور به لحاظ حل مشكلات ناباروري پيشرفت هاي خوبي به دست آمده است. بنابراين موضوع نگهداري نوزادان متولد شده دچار مشكل در بخش هاي مراقبت هاي ويژه و انتقال آنان از بيمارستاني به بيمارستان ديگر از اهميت بسياري برخوردار شده است ، به گونه اي كه وزارت بهداشت نيز در اين زمينه سرمايه گذاري مي كند.

رباني در مورد غربالگري نوزادان به لحاظ بيماري هاي تيروئيدي ، گفت: مطالعاتي كه در مورد اين غربالگري صورت گرفت كه به صورت كشوري هم اجرا نشد نشان داد كه سطح آزمايشات در اين غربالگري در سطح پايين در نظر گرفته شد. بنابراين حتي كودكاني كه دچار اختلالات تيروئيدي به صورت گذرا هم بودند بيمار محسوب شدند كه اين آمار كودكان بيمار در اين زمينه را به صور نامناسب افزايش داد.

رئيس كنگره بين المللي علمي بيماري هاي كودكان ايران ، آمار سزارين هاي انجام شده در كشور را بسيار زياد و خارج از حد استاندارد عنوان كرد و گفت: سزارين به عنوان ريسكي براي سلامت نوزاد است اما متاسفانه امروزه اين روش بسيار مورد استفاده قرار مي گيرد.

وي در مورد بيماري كاواسكي در كودكان تصريح كرد: اين بيماري در هر دهه افزايش مي يابد و داراي علائم بيماري نظير تب به مدت 2 فته، قرمزي چشم ها، متورم شدن قسمت انتهايي دست ها و پاهاي است كه عوامل محيطي نظير زندگي شهري و تراكم جمعيت در برزو اين بيماري بسيار دخيل است.

رئيس كنگره بين المللي علمي بيماريهاي كودكان ايران گفت: بيماري كاواساكي به علت نزديكي علائم آن با بيماري مخملك در گذشته با مخملك اشتباه گرفته مي شد اما امروزه با توجه بيشتر به بيماريهاي عفوني اين بيماري قابل تشخيص شده است و مطالعات در دنيا نشان مي دهد كه بين  3 تا 4 هزار نفر به اين بيماري مبتلا هستند اما به طور حتم آمار واقعي بيشتر از اين تعداد است.

وي اظهار داشت: هجدهمين كنگره بين المللي بيماريهاي كودكان ايران در 2 بخش پزشكي و پرستاري و به صورت سخنراني و پانل خواهد بود كه در آن استادان و پزشكاني از كشورهاي آرميكا، آلمان، ايتاليا، هلند، تركيه، عراق، فرانسه، پاكستان، نيجريه، كانادا، انگلستان شركت خواهند كرد.

رباني ادامه داد: تا كنون 340 مقاله به دبيرخانه اين كنگره ارسال شده كه 160 مقاله به صورت سخنراني و 170 مقاله به صورت پوستر ارائه مي شود همچنين در اين كنگره 11 پانل و 12 كارگاه در مورد موضوعاتي نظير بيماريهاي واگير، ترويج تغذيه با شير مادر، ختنه در كودكان، آموزش به بيماران و والدين آنان، مسائل بلوغ نوجوانان و پيامدهاي آنها در اجتماع، شنوايي در نوزادان و بيماريهاي ژنتيك برگزار مي شود.

وي با بيان اينكه ايران كشوري تالاسمي خيز است، گفت: دراين كنگره بيماريهاي نظير تالاسمي، بيماريهاي نوزادان و كودكان، پيامدهاي عصبي در نوزادان، بهداشت در مورد بيماري آنفلونزاي پرندگان، بيماريهاي واگيردار، ژن درماني بيماريهاي ژنتيكي، كارگاه حل مشكلات مادران شاغلي كه بايد به نوزادان خود شير بدهند، بلوغ دختران، اختلالات و رفتارهاي نادرست و بيماريهاي دوران طفوليت نظير كودكان بيش فعال مورد بررسي قرار مي گيرد.

رئيس كنگره بين المللي علمي بيماريهاي كودكان ايران گفت: در اين كنگره در مورد مسائل مربوط به بخش مراقبت هاي ويژه نوزادان (NICU) و آي. سي. يو با فراسنه عقد قرار داد بسته مي شود همچنين در اين كنگره گزارشي از بيماريهاي مالاريا و آنفلوآنزاي پرندگان و انتقل ايدز از طريق مبتلايان ارائه مي شود.

وي افزود: در بخش پرستاري اين كنگره 235 مقاله اراده شده كه 63 مقاله به صورت سخنراني و 4 مقاله به صورت پانل ارائه مي شود همچنين نشستي در زمينه همكاري پرستاران و پزشكان در زمينه كودكان خياباني ، چگونگي مراقبت از كودكان، كودك آزاري برگزار خواهد شد.

کد خبر 394783

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha