۲۰ فروردین ۱۳۹۶، ۱۲:۲۴

درسالگردتاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی عملیاتی می شود؛

مقاوم سازی ۴۱ هزار واحد مسکن روستایی در استان کردستان

مقاوم سازی ۴۱ هزار واحد مسکن روستایی در استان کردستان

سنندج- مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان عنوان کرد: به مناسبت سی و هشتمین سالگرد تاسیس این بنیاد ۴۱ هزارو یکصدومین واحد مقاوم سازی روستایی دراستان افتتاح می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا قادری امروز یکشنبه در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان در سنندج با اشاره به اینکه بنیاد مسکن به عنوان اولین نهاد عمرانی کشور در سال ۵۸ تشکیل شد، گفت: این بنیاد سهم بزرگی در عمران و آبادانی کشور به ویژه مناطق روستایی داشته و دارد.

وی عنوان کرد: در مناسبت های مختلف اعم از دهه مبارک فجر و هفته دولت بخشی از پروژه ها بنیاد مسکن استان افتتاح می شود و بخشی دیگر از آن هم در سالگرد تاسیس این نهاد انقلابی به بهره برداری می رسد.

وی به پروژه های قابل افتتاح در این ایام اشاره کرد و اظهارداشت: ۶ طرح هادی روستایی در شهرستان های دهگلان، بیجار، سقز و کامیاران با اعتبار ۳۴ میلیارد ریال به مناسبت سالگرد تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی دراستان افتتاح می شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان ادامه داد: ۴۱ هزارو یکصدمین واحد مقاوم سازی روستایی افتتاح و ۷۶ هزاروششصدمین جلد سند مالکیت روستایی هم دراین ایام به مردم تحویل داده می شود.

قادری با اشاره به اینکه از ظرفیت بنیاد مسکن استان در اجرای پروژه های مختلفی همواره استفاده می شود، گفت:  از توان بنیاد مسکن برای  احداث کتابخانه امام خامنه ای، مدرسه علوم دینی امام شافعی و توسعه فضای فرهنگی و مذهبی مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور در سنندج استفاده شده است.

وی عنوان کرد: ازدیگرپروژه هایی که بنیاد مسکن استان در اجرای آن سهیم است ساماندهی امامزاده هاجره خاتون در سنندج است که در حال حاضر سردرب این امامزاده ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی با اشاره به وجود هزار و ۷۰۳ روستا در سطح استان بیان کرد: از این تعداد هزار و ۶۶۶ روستا دارای سکنه و هزار و ۳۴۵ روستا هم بالای ۲۰ خانوار جمعیت هستند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان ادامه داد: درپایان برنامه پنجم توسعه برای تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار جمعیت دراستان طرح هادی تهیه شده است.

قادری با بیان اینکه ۱۱ طرح هادی در دست بازنگری دارند، عنوان کرد: از سال ۶۹ فعالیت بنیاد در راستای اجرای طرح هادی شروع شده و فاز یک این طرح در ۳۹۴ روستای استان تاکنون اجرا شده است.

وی با اشاره به اینکه ۷۰ درصد جمعیت روستایی استان تحت پوشش طرح هادی روستایی قرار گرفتند، بیان کرد: اجرای طرح هادی در ۱۲۰ روستای نیمه تمام هم امسال با ۲۰ میلیارد تومان اعتبار در دست اقدام است.

کد خبر 3948369

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha