۲۳ فروردین ۱۳۹۶، ۱۶:۲۷

مدیر کل آموزش و پرورش استان سمنان:

۳۷۰۰ دانش آموز استان سمنان معتکف شدند/ ۲۵مسجد میزبان دانش آموزان

۳۷۰۰ دانش آموز استان سمنان معتکف شدند/ ۲۵مسجد میزبان دانش آموزان

سمنان - مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با بیان اینکه سه هزار و ۷۲۵ دانش آموز در مراسم اعتکاف سالجاری شرکت کردند، گفت: این تعداد دانش آموز در ۲۵ مسجد استان حضور دارند.

محمدرضا جهان در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن بیان اینکه ۲۵ مسجد استان سمنان میزبان سه هزار دانش آموز معتکف هستند، ابراز داشت: از این تعداد دو هزار و ۱۸۵ نفر دانش آموز دختر و یک هزار و ۵۴۰ نفر را پسر شامل می شوند.

وی افزود: در شهرستان سمنان ۲۰۰ دانش آموز، مهدیشهر ۱۶۰ دانش آموز، سرخه ۵۵ دانش آموز، گرمسار ۲۵۰ دانش آموز، آرادان ۳۶ دانش آموز، دامغان یک هزار و پنج دانش آموز، امیرآباد ۴۲ دانش آموز، شاهرود یک هزار و ۵۰۰ دانش آموز، بسطام ۱۶۷ دانش آموز، بیارجمند ۱۴۰ دانش آموز، میامی ۱۵۰ دانش آموز دختر و پسر در مراسم اعتکاف استان سمنان شرکت کردند.  

مدیر کل آموزش و پرورش استان سمنان با اشاره به برنامه ریزی های خوب اداره کل تبلیغات اسلامی استان در راستای برگزاری آئین اعتکاف گفت: حضور دانش آموزان طی مراسم اعتکاف در سن نوجوانی به پرورش روح آنها کمک شایانی می کند لذا این آیین  می تواند گرایش به مادی گرایی را کاهش و آنها را به سوی معنویت سوق می دهد.

جهان با بیان اینکه برگزاری مراسم اعتکاف دانش آموزی، جوانان مومن انقلابی را برای آینده نظام تربیت می کند، ابراز داشت: امروز دشمن می کوشد تا با هدف قرار دادن نوجوانان ارزش‌های انقلابی را نزد آنها بی ارزش کند و باید توجه داشت برگزاری این مراسم در کنار بزرگان می تواند به تجربه آنها بیافزاید بنابراین برنامه های اعتکاف در مساجد باید به گونه ای برنامه ریزی شود تا حضور دانش آموزان در این مراکز انسان ساز افزایش پیدا کند.

وی با بیان اینکه انس به مسجد مقدمه انسان سازی است، افزود: در آیین اعتکاف جلسات فکر و اندیشه برای جوانان برگزار می شود تا دانش آموزان با شرکت در این محافل به بحث و تبادل افکار با یکدیگر بپردازند لذا تشکیل این اتاق های فکر در مساجد به خلق ایده های نو در ذهن نوجوانان نیز کمک می کند.

کد خبر 3951151

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha