۱ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۰:۵۷

مدیرکل میراث فرهنگی استان مرکزی خبرداد؛

شناسایی ظرفیت های گردشگری روستایی به منظورتوسعه اشتغال در روستاها

شناسایی ظرفیت های گردشگری روستایی به منظورتوسعه اشتغال در روستاها

اراک- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: ظرفیت های گردشگری روستایی به منظور توسعه اشتغال و درآمدزایی در روستاهای استان شناسایی می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از میراث فرهنگی، سیدمحمدحسینی اظهار داشت: ظرفیت های گردشگری روستایی به منظور توسعه اشتغال و درآمدزایی در روستاهای استان شناسایی می شود و امروز سازمان میراث فرهنگی به عنوان سازمانی پیشگام در این امر وارد شده تا هرچه سریعتر نتیجه مطلوب کسب شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی افزود: کوچ جوانان از محل زندگی خود موجب سالخوردگی جمعیت روستایی می شود و برخی تنگناها از جمله کم آبی و خشکسالی نیز شرایط زندگی در روستاها را سخت تر کرده است.

وی با اشاره به این که گردشگری روستایی به عنوان یک اقدام اثر بخش در راستای تولید ثروت و توسعه روستاها است، گفت: امروز می توان از طریق صنعت گردشگری مانند بافت تاریخی، صنایع دستی، تبدیلی و سوغات در راستای حل مشکلات معیشتی و اشتغال روستاییان گام های ارزنده ای برداشت.

حسینی ادامه داد: در راستای توسعه تولید و اشتغال در روستاها سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اقدام به اجرای طرح ضربتی در ۷۳ روستای کشور از جمله روستای آهو و هزاوه در استان مرکزی کرده که مرحله اول این طرح در سه ماه اجرا می شود و پس از بازدید و انجام مطالعات مربوطه اعتبارات مورد نیاز آن نیز مشخص خواهد شد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی ثبت آثار با ارزش، طراحی و اجرای تابلوهای اجرا و راهنما، بهسازی و مرمت آبرسانی روستا مانند قنات ها، تدوین ضوابط و مقررات بافت تاریخی، نورپردازی و روشنایی معابر، حذف آسیب های بصری موجود، بازدید مجازی، معرفی مراسم آئینی، مرمت بناهای عام المنفعه برای کارگاه، نمایشگاه و اقامت گاه های صنایع دستی، تجهیز و تقویت کارگاه های تولید صنایع دستی، آموزش و احیای رشته های صنایع دستی منسوخ شده و ایجاد بازارچه های صنایع دستی را از اقدامات در دست اجرا در روستاهای هدف این طرح عنوان کرد.

کد خبر 3958511

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha