۲ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۳:۲۴

در چهارمین نشست گفتمان سبز؛

نقش زنان در توسعه پایدار استان بوشهر مورد بررسی قرار گرفت

نقش زنان در توسعه پایدار استان بوشهر مورد بررسی قرار گرفت

بوشهر - چهارمین نشست گفتمان سبز با موضوع نقش زنان در توسعه پایدار استان بوشهر با استقبال زنان فعال و متخصص در این حوزه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، در چهارمین نشست گفتمان سبز با موضوع نقش زنان در توسعه پایدار استان بوشهر، مهدیه امیری دبیر انجمن زنان نواندیش استان بوشهر (NGO) به ارائه بحث اصلی در این حوزه پرداخت و کتاب توسعه پایدار و نقش آفرینی زنان روستایی نوشته وی نیز رونمایی شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: جامعه ایران در مسیر رشد و توسعه‌ای که قرار گرفته، امکان بارور شدن توانایی ها و ظرفیت های اجتماعی زنان را بسیار مهیا کرده و ازهمین رو می توان از افزایش نرخ رشد موفقیت‌های علمی در بین زنان و دختران ایرانی یاد کرد و همین شاخص نشان دهنده این نکته ظریف هست که سرمایه های انسانی توسعه پایدار در سرزمین مان تا چه حد می تواند پتانسیل بالایی داشته باشد وقتی که زنان و دختران یک سرزمین دارای علم و آگاهی بالایی باشند.

حسین دلشب افزود: در حال حاضر با افزایش حجم فعالیت‌ها و کنشگری‌های مدنی در حوزه‌های متعدد اجتماعی فرهنگی و به خصوص زیست محیطی در سطح کشور مواجه شده‌ایم. این ورود زنان به عرصه و کارزار مشارکت اجتماعی می تواند با خود امکان‌ها و فرصت‌های توسعه پایدار را به ارمغان بیاورد.

مهدیه امیری نویسنده کتاب توسعه پایدار و نقش آفرینی زنان روستایی نیز به ارائه بحث پرداخت و گفت: امروزه بحث توسعه پایدار به صورت یک ضرورت در جهان مطرح است و تمامی دولت‌ها برنامه‌های خود را بر اساس توسعه پایدار یعنی توسعه‌ای که برای نسل‌های آینده نیز مفید باشد پی‌ریزی می‌کنند.

وی افزود: بر همین اساس اهداف اعلام شده توسط سازمان ملل از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۳۰ همه کشورها را موظف کرده که به اهداف و شاخص های توسعه پایدار با همکاری و تعامل یکدیگر در سطوح ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی دست یابند. دستیابی به توسعه پایدار ارتباط مستقیمی با آموزش نیروهای انسانی دارد. یکی از زمینه‌های موثر در ارتقای سطح برابری جنسیتی، تقویت و توانمندسازی زنان از طریق دادن آموزش به آنان در خصوص عدم توازن و برابری در قدرت و نیز دادن امکان لازم به زنان در راستای مدیریت زندگی خودشان است. زنان روستایی یکی از گروه‌های هدف برای آموزش و توانمندسازی است که می‌توانند در فعالیت‌های مختلف اقتصادی شرکت کنند و زمینه کم‌کردن تفاوت بین شهر و روستا، فقرزدایی، اشتغال زایی و درآمدزایی از طریق فعالیت های اقتصادی در جهت دست یابی به توسعه پایدار را فراهم کنند. به دلیلوضعیت خاص محیط زیستی که در استان بوشهر وجود دارد، از طریق دادن آموزش به زنان روستایی، امکان توسعه پایدار اقتصادی از طریق کسب و کار سبز وجود دارد. این امر باعث مشارکت فعال آنها در امور مختلف اقتصادی- اجتماعی و چرخه تولید می‌شود.

کد خبر 3959467

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha