۲ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۴:۰۸

گزارش خبری تصویری؛

پیاده‌روی بزرگ خانوادگی در برازجان برگزار شد

پیاده‌روی بزرگ خانوادگی در برازجان برگزار شد

بوشهر - در اولین روز از هفته سلامت پیاده‌روی بزرگ خانوادگی با حضور فرماندار دشتستان، روسای ادارات و نهادها و اقشار مختلف مردم شهرستان در برازجان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، فرماندار شهرستان دشتستان صبح شنبه در این مراسم گفت: بسیار خرسندم که در اولین روز از هفته سلامت که به نام تحرک بدنی و تفریحات سالم نام‌گذاری شده و با استقبال پرشور و پرنشاط خانواده‌های گرامی به‌ویژه شهر برازجان مواجه شد، نشان دادید که به توسعه جامعه و کشور اعتقادداریم.

ارسلان زارع افزود: می‌دانیم که انسان سالم، خانواده‌های سالم، جامعه سالم، محور توسعه و شکوفایی هر جامعه‌ای است و دولت تدبیر و امید در طرح تحول نظام سلامت و ارتقای شاخص‌های بهداشتی را به‌عنوان یکی از مهم‌ترین اولویت‌های برنامه و کارهای خود قرار داده است.

وی تصریح کرد: در دولت تدبیر و امید با انجام برنامه‌های دولت، شاخص‌های امید به زندگی در کشورمان ارتقا پیداکرده است و در دشتستان به‌واسطه خدمات و اقدامات انجام‌شده در طرح تحول نظام سلامت موجبات رضایت روزافزون مردم را فراهم کرده است.

زارع گفت: مردم باید ورزش و تحرک به‌ویژه پیاده‌روی را در برنامه روزانه خود قرار دهند و از متصدیان این برنامه خوب به‌ویژه مدیریت و کارکنان شبکه بهداشت و درمان دشتستان و ادارات و نهادهایی که در برگزاری این برنامه همکاری کردند تقدیر کرد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان دشتستان نیز ضمن تبریک هفته سلامت گفت: هدف از برپایی این پیاده‌روی نهادینه کردن تحرک و ورزش در فرهنگ سلامت مردم است.

حسین دارابی افزود: هر ساله دولت با توجه به شرایط کشور، شعار هفته سلامت را انتخاب می‌کند و تمامی سیاست‌های و برنامه‌های دولت‌محور این شعار قرا می‌گیرد و شعار هفته ملی سلامت سال ۹۶ عنوان «زندگی سالم بانشاط و امید» انتخاب‌شده است تا به آن توجه خاص شود و در آینده جامعه‌ای سالم و بانشاط و پر امید داشته باشیم.

وی تصریح کرد: این شعار در دستور کار و سیاست‌های دولت قرارگرفته تا با برنامه‌ریزی و تشکیل سایت‌هایی به جنگ افسردگی برویم و از بیماری افسردگی که طیف وسیعی را در برگرفته بتوانیم پیشگیری کنیم.

مسیر پیاده‌روی از محل بیمارستان ۱۷ شهریور برازجان تا کاروانسرای مشیر الملک انجام شد و در محل دژ (کاروانسرای مشیر الملک) با سخنرانی فرماندار و رییس شبکه بهداشت و درمان دشتستان ادامه داشت و در محل دژ به تعدادی از شرکت‌کنندگان به‌قیدقرعه جوایزی اهدا شد.

برپایی ایستگاه سلامت با کنترل وزن و فشارخون و قند خون و حضور مراقبین سلامت و پزشک، ایستگاه نقاشی و خطاطی با حضور هنرمندان دشتستان، اجرای شعر و سرود توسط سفیران سلامت دانش‌آموزی مدارس شهر برازجان از حاشیه‌های این مراسم بود.

کد خبر 3959525

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha