۲ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۵:۵۶

رئیس مرکز بهداشت بوشهر خبر داد؛

اجرای مرحله دوم وارنیش فلورایدتراپی دانش‌آموزان شهرستان بوشهر

اجرای مرحله دوم وارنیش فلورایدتراپی دانش‌آموزان شهرستان بوشهر

بوشهر - رئیس مرکز بهداشت شهرستان بوشهر گفت: دومین مرحله‌ی وارنیش فلوراید تراپی دانش آموزان در سال تحصیلی ۹۶-۹۵ آغاز شد.

حسن فخرایی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: به‌منظور فرهنگ‌سازی و افزایش مراقبت‌های بهداشت دهان و پیشگیری از پوسیدگی دندان و همچنین به دنبال اجرای برنامه طرح تحول نظام سلامت از سال ۹۴ تاکنون، طرح وارنیش فلوراید تراپی به‌طور جامع و گسترده در هر سال در ۲ نوبت برای همه دانش آموزان مقطع ابتدایی در سراسر کشور، ارایه می‌شود.

وی اضافه کرد: وارنیش فلورایدتراپی روشی ساده برای جلوگیری از پوسیدگی دندان‌ها است که به‌صورت رایگان توسط پرسنل مرکز بهداشت شهرستان برای دانش آموزان در مدارس و در مراکز خدمات جامع سلامت برای کودکان ۶-۳ ساله انجام می‌شود.

فخرایی افزود: فلوراید یک ماده طبیعی است که در ساختمان دندان نفوذ کرده و باعث مقاومت دندان در برابر پوسیدگی می‌شود و وارنیش فلوراید ماده‌ایی نیمه مایع چسبنده و حاوی فلوراید است که در تمامی سطح دندان به‌تدریج فلوراید آزاد می‌کند و باعث کاهش ۲۰ تا ۶۰ درصد پوسیدگی دندان می‌شود.

وی گفت: از اجرای مرحله‌ دوم وارنیش فلورایدتراپی دانش آموزان تا ۳۰ فروردین ۹۶ حدود ۳۱ درصد دانش آموزان خدمت را دریافت کرده و برای هرچه موفق آمیز بودن این برنامه همکاری بیشتر والدین دانش آموزان با پرسنل مراکز خدمات جامع سلامت را می‌طلبد و امید است با این همکاری قدمی در راستای جامعه‌ای سالم با فرزندانی شاداب برداشته شود.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان بوشهر افزود: با توجه به نتایج ابتدایی دومین بررسی پژوهش در وضعیت ریزمغذی‌های کشور-۱۳۹۱ کمبود ویتامین D در تمامی گروه‌های سنی و جنسی به درجات مختلف مشهود است.

وی اضافه داشت: این برنامه که از مهرماه سال تحصیلی ۹۶-۹۵ آغاز و تا خردادماه سال جاری ادامه خواهد داشت تعداد ۱۹ هزار و ۸۰۰ دانش‌آموز (دختر و پسر) تحت پوشش، به‌صورت ماهیانه یک عدد قرص ژله‌ای ۵۰ هزار واحدی ویتامین دی دریافت می‌کنند و طی این برنامه مجموعا ۱۷۸ هزار و ۲۰۰ عدد قرص ویتامین دی توسط مرکز بهداشت شهرستان بوشهر بین دانش آموزان توزیع می‌شود.

این مقام مسئول افزود: آموزش‌های لازم در خصوص فواید مصرف، عوارض و نشانه‌های کمبود سایر اطلاعات توسط پرسنل مراکز خدمات جامع سلامت از طریق برگزاری کلاس‌های آموزشی در اختیار دانش آموزان قرار می‌گیرد.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان بوشهر ویتامین دی را موجب رشد و استحکام دندان و استخوان دانست و عنوان داشت: امروزه نقش این ویتامین در بروز بسیاری از بیماری‌های غیر واگیر ازجمله دیابت، بیماری‌های قلبی- عروقی، انواع سرطان‌ها به‌خصوص سرطان کورورکتال، بیماری ام اس ثابت‌شده است و همچنین کمبود ویتامین دی باعث کاهش سطح ایمنی و بروز انواع آلرژی ازجمله آسم به‌خصوص در کودکان می‌شود.

کد خبر 3959683

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha