۲ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۷:۲۰

انتخابات فرانسه؛ نظر سنجی ها از برتری لوپن و ماکرون حکایت دارد

انتخابات فرانسه؛ نظر سنجی ها از برتری لوپن و ماکرون حکایت دارد

رقابت های انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۷ فرانسه با حضور یازده نامزد در حالی فردا آغاز می شود که نظرسنجی ها از برتری مارین لوپن و امانوئل ماکرون حکایت دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، پایگاه النشره در گزارشی درباره انتخابات فرانسه آورده است:  ۱۱ نامزد برای تصدی کرسی ریاست جمهوری فرانسه، فردا یکشنبه ۲۳ آوریل با یکدیگر رقابت می کنند. این برای اولین بار ظرف ۱۵ سال گذشته است که جبهه ملی راست افراطی، امیدواری واقعی برای رسیدن به کرسی ریاست جمهوری فرانسه به رهبری مارین لوپن دارد.

این رسانه گزارش داد: مارین لوپن با امانوئل ماکرون رقابت می کند که بر اساس نظرسنجی ها شانسش نزدیک به لوپن است. اما فرانسوا فیون نامزد حزب راست میانه، پس از اتهامات مربوط به سوء استفاده از اموال عمومی، شانسش کاهش پیدا کرده است.

النشره آورده است: برای اولین بار در تاریخ معاصر فرانسه، فرانسوا اولاند رئیس جمهور کنونی از حزب سوسیالیست از نامزد شدن برای ریاست جمهوری فرانسه برای دومین بار خودداری کرد و این با توجه به ضعف شانس پیروزی وی در نظرسنجی ها بود.

این رسانه گزارش داد: بر اساس آخرین نظرسنجی ها ماکرون با ۲۴.۵ درصد پیشتاز و مارین لوپن با ۲۳ درصد پس از وی قرار دارد. بنابر این احتمال می رود که مارین لوپن و مانوئل ماکرون در دور اول برنده شوند تا در دور دوم انتخابات فرانسه که در هفتم ماه مه برگزار خواهد شد، رئیس جمهور آینده فرانسه مشخص شود.

کد خبر 3959757

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha