۳ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۲۰:۳۰

مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان غربی:

۴۰۸ مرکز و مرزعه تکثیر و پرورش آبزیان در آذربایجان غربی فعال است

۴۰۸ مرکز و مرزعه تکثیر و پرورش آبزیان در آذربایجان غربی فعال است

ارومیه - مدیر شیلات و ابزیان آذربایجان غربی گفت: در ۴۰۸ مرکز و مزرعه تکثیر و پرورش آبزیان و همچنین منبع آبی فعال در استان در حدود۲۳۰۰ نفر به امر آبزی پروری اشتغال دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، معصوم فصیح بعد از ظهر یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهارداشت: آبزیان تولیدی در استان از تنوع ویژه ای برخوردار بوده و شامل چهار گونه ماهیان گرمابی، ماهی قزل آلا و بیش از ۱۰ گونه بومی با ارزش از جمله ماهی سوف و ماش است.

وی اتمام مطالعات و احداث تاسیسات زیربنایی مجتمع بزرگ سردابی آغ چای در شهرستان چایپاره با استفاده از آب خروجی سد آغ چای باظرفیت تولید ۴۰۰تن ماهی قزل آلاو اشتغالزایی ۱۰۰نفرمستقیم و ۱۰۰نفر غیرمستقیم و همچنین اجرا و اتمام مطالعات مربوط به شناسایی مناطق مستعد آبزی پروری ۷ شهرستان استان شامل شهرستان های چایپاره، پلدشت، سردشت، سلماس، تکاب، ارومیه و شاهین دژ توسط ۷ مشاور عالی آبزی پروری از سال ۹۲ و با اعتباری بالغ بر۲۱۰۰ میلیون ریال را از اهم پروژه ها و فعالیتهای شاخص مدیریت شیلات و آبزیان استان عنوان کرد.

فصیح با بیان اینکه شاه میگوی دراز آب شیرین سد ارس مختص استان آذربایجان غربی بوده و در ارزآوری و اشتغالزایی در منطقه محروم و مرزی پلدشت نقش مهمی دارد، اضافه کرد: استحصال و صادرات شاه میگوی دراز آب شیرین از سد ارس به کشورهای اروپایی از جمله فرانسه، آلمان، ایتالیا وهمچنین ارمنستان توسط ۶ شرکت بهره بردار وبانظارت کامل مدیریت شیلات و آبزیان انجام می گیرد.

وی عنوان کرد: یکی از فعالیتهای شاخص استان اجرای موفق پروژه پرورش آرتمیا در استخرهای خاکی فسندوز باهدف الگوسازی برای احیا مجتمع ۲۰۰۰هکتاری گرمابی فسندوز، جذب سرمایه گذار و توسعه پرورش آرتمیا در اراضی شور و لم یزرع حاشیه دریاچه ارومیه است.

فصیح گفت: سرانه مصرف ماهی در دنیا به ازای هر نفر ۲۰ کیلوگرم و در ایران ۱۰.۶ کیلوگرم است و این استان با سرانه ۶.۶۲ کیلوگرم به ازای هر نفر نسبت به میانگین کشوری آمار پایینی دارد.

مدیر شیلات و ابزیان آذربایجان غربی از برگزاری سومین جشنواره طبخ آبزیان با هدف ترویج و بالا بردن سرانه مصرف ماهی در استان خبر داد.

سومین جشنواره طبخ آبزیان روز دوشنبه ۴ اردیبهشت ماه از ساعت ۱۴ الی ۱۸ در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی ارومیه (سالن شماره سه) واقع در پارک جنگلی ارومیه برگزار خواهد شد.

نحوه تزئین، مزه، کیفیت و صرفه اقتصادی از جمله معیارهای داوری این جشنواره یکروزه خواهد بود.

کد خبر 3960941

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha