۴ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۲۰:۲۷

معاون مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت ارشاد:

کارت‌های شناسایی اعضای خانه مطبوعات هفته آینده صادر می‌شود

کارت‌های شناسایی اعضای خانه مطبوعات هفته آینده صادر می‌شود

سمنان- معاون مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت ارشاد بابیان اینکه تغییر اساسنامه خانه مطبوعات به پیگیری مشکلات خبرنگاران کمک می‌کند،گفت: کارت شناسایی اعضای خانه مطبوعات به‌زودی صادر می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، اکبر ملکی عصر دوشنبه در جمع خبرنگاران و فعالان رسانه ای استان سمنان به میزبانی سالن جلسات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان با بیان اینکه کارت های عضویت افرادی که عضویت آنها در خانه مطبوعات کشور به ثبت رسیده است نهایتا تا دهم خرداد ماه سالجاری به متقاضیان تحویل داده می شود، گفت: بیش از سه هزار نفر در سامانه خانه مطبوعات ثبت نام کردند که از این تعداد عضویت هزار فعال رسانه ای به تایید رسیده است.

وی با بیان اینکه بیمه یکی از مهم ترین دغدغه هایی است که در بین خبرنگاران وجود دارد، افزود: مطابق اساسنامه جدید خانه مطبوعات مسائلی مانند بیمه خبرنگاران بیشتر مورد بررسی قرار خواهد گرفت ولی تا آن زمان وزارت ارشاد هزینه هایی که صاحبان مطبوعات برای بیمه خبرنگاران پرداخت می کنند را به آنها باز گردانده و بیمه آنها طبق روال قبلی از طریق صندوق هنرمندان و روزنامه نگاران انجام خواهد شد.

معاون اداره کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت ارشاد با اشاره به تغییرات ایجاد شده در اساسنامه خانه مطبوعات، افزود: باتوجه به اینکه بسیاری از افراد نتوانستند مشکلات خود را آن طور که شایسته است دنبال کنند لذا امیدواریم ایجاد این تغییرات در نهایت به پیگیری مشکلات خبرنگاران کمک کند.

ملکی با بیان اینکه ۷۰ درصد از استان های سراسر کشور آماده برگزاری انتخابات خانه مطبوعات بوده  و ۳۰ درصد در دوره های بعد شرکت خواهند کرد، تصریح کرد: مطابق اساسنامه جدید، انتخابات خانه مطبوعات به صورت همزمان با سراسر کشور برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه تغییرات در اساسنامه خانه مطبوعات از نقش نظارتی وزارت ارشاد کاسته و شورای مرکزی پیگیر امور خواهد بود، افزود: دولت همواره چتر حمایتی خود را بر سر خبرنگاران و اصحاب رسانه گشوده است که باید گفت این قشر با انجام کار فرهنگی نقش مهمی در آگاهی بخشی به جامعه ایفا می کنند لذا امیدواریم با اتخاذ تصمیمات جدید بتوانیم در راستای رفع مشکلات خبرنگاران گامی ارزشمند برداریم.

کد خبر 3961861

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha