۴ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۲۰:۱۳

به مناسبت هفته سلامت؛

مرکز ماموگرافی در گنبدکاووس افتتاح شد

مرکز ماموگرافی در گنبدکاووس افتتاح شد

گرگان- رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان اظهارکرد: به مناسبت فرا رسیدن هفته سلامت مرکز ماموگرافی با اعتباری بالغ بر ۳۲۰ میلیون تومان در گنبد افتتاح شد.

عبدالرضا فاضل، در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در حال حاضر ترس از بیماری سرطان یکی از مشکلات جامعه محسوب می شود که این موضوع باعث شده تا خانواده ها کمتر مراجعه کنند و به همین منظور با مشکل غربالگری در استان مواجه هستیم.

وی با اشاره به اینکه سرطان پستان و سرطان کولورکتال ازجمله سرطان های هستند که در طرح غربالگری قرار گرفته است، افزود: برای غربالگری سرطان پستان بانوان باید از سن ۳۵ سالگی به مراکز درمانی مراجعه کرده و آزمایشاتی رو انجام دهند تا از ابتلای آن جلو گیری شود.

فاضل اظهار کرد: به مناسبت فرا رسیدن هفته سلامت مرکز ماموگرافی با اعتباری بالغ بر ۳۲۰ میلیون تومان در گنبد افتتاح شد.

وی تصریح کرد: با تلاش های صورت گرفته توانستیم بیوبانک سرطان را در بیمارستان صیاد شیرازی گرگان راه اندازی کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با اشاره به اینکه در حال حاضر کلینیک دیابت بیمارستان ۵ آذر گرگان مشغول به فعالیت های اولیه است، گفت: اکنون در استان برای پانسمان دیابت با معضل مواجه هستیم چراکه این موضوع نیازمند به یک پروسه طولانی بوده و ساختاری برای آن تعریف نشده است.

وی با اشاره به اینکه اورژانس ۵ آذر گرگان در حال بازسازی است و کار باید به صورت اصولی انجام گیرد، افزود: طبق برنامه ریزی های انجام شده پی ریزی اولیه این پروژه تا آبان ماه امسال به اتمام می رسد.

فاضل اظهار کرد: با توجه به اینکه یکم تا هفتم اردیبهشت ماه به عوان هفته سلامت نام گرفته برنامه های مختلفی در سطح استان در حال برگزاری است.

کد خبر 3961865

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha