۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۰:۰۶

رئیس انجمن کارگران ساختمانی کشور مطرح کرد؛

تأمین حقوق نجومی پزشکان از جیب خالی کارگران

تأمین حقوق نجومی پزشکان از جیب خالی کارگران

قم- عضو هیئت امنای سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه طرح تحول سلامت سودی برای کارگران نداشته، گفت: مگر کارگران ضامن هستند که حقوق و دستمزد نجومی برخی پزشکان را تأمین کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، اکبر شوکت شامگاه دوشنبه در همایش بزرگ روز جهانی کارگر و تجلیل از فرهیختگان جامعه کار که شامگاه دوشنبه با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جمعی از کارگران قم در سالن همایش شهرداری قم برگزار شد، با بیان اینکه کارگران در ۴ سال گذشته به ثبات و کرامت دست یافتند، گفت: برای اولین بار شاهد هستیم که حقوق و دستمزد کارگری با تورم جاری کشور همراهی دارد.

وی با اشاره به اینکه در دولت قبل کارگران اجازه تجمع و اعتراض مسالمت آمیز نداشتند، ادامه داد: متأسفانه در روز کارگر و در هنگام سخنرانی رئیس جمهور در مرقد امام شاهد بد اخلاقی سیاسی عده‌ای بودیم.

رئیس انجمن کارگران ساختمانی کشور با انتقاد از بازتاب رسانه‌ای اعتراض عده‌ای در مرقد امام راحل گفت: ۳۰ نفر که اتفاقا همگی کلاه زردی هم به سر کرده و با هماهنگی‌هایی قصد سوء استفاده از تجمع‌های مسالمت آمیز کارگری داشتند و متأسفانه شاهد صحنه‌های تأسف‌باری بودیم.

وی با اعلام اینکه بیش از یک سوم بودجه کشور در اختیار سازمان تأمین اجتماعی است، گفت:  بودجه سال جاری سازمان بیش از ۸۳ هزار میلیارد تومان است و از این مبلغ تنها ۵۳ هزار میلیارد تومان به مستمری بگیران اختصاص می‌یابد.

شوکت با انتقاد از افزایش ۴۰۰ درصدی بودجه بخش درمان، گفت: درحالی که بودجه هزینه‌های درمانی سال ۹۲  تنها ۵ هزار میلیارد تومان بود اما امروز به بیش از ۴ برابر افزایش یافته است.

وی این افزایش بی‌رویه را حاصل طرح تحول سلامت دانست و گفت: این افزایش تنها به نفع کارکنان بخش سلامت است و هیچ عایدی برای کارگران ندارد و جیب شان خالی‌تر می‌شود.

عضو هیئت امنای سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه طرح تحول سلامت سودی برای قشر کارگر نداشته است، گفت: مگر کارگران ضامن هستند که حقوق و دستمزد نجومی برخی پزشکان را تأمین کنند.

انتقاد از رواج قراردادهای موقت

عضو هیئت مدیره خانه کارگر استان قم خواستار ورود جدی وزارت کار به موضوع طرح تحول سلامت شد و افزود: لازم است در برنامه ششم توسعه نسبت به وصول مطالبات سازمان تأمین اجتماعی از دولت اقدام جدی شود.

وی با دفاع از عملکرد دولت یازدهم در حوزه تأمین اجتماعی ادامه داد: این سازمان بعد از یک دوره سیاسی کاری و تشنج به آرامش نسبی رسیده است.

شوکت از افزایش بی‌رویه قراردادهای موقت در استان گلایه کرد و گفت: چرا باید کارخانه‌ای با ۲۰ سال قدمت قرارداد یک ماهه با کارگران امضا کند، با این رویه دیگر نمی‌توان توقع بهره‌وری و امنیت شغلی برای کارگران انتظار داشت.

کد خبر 3967670

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha