۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۸:۵۲

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد:

تشریح توافق مسکو، تهران و آنکارا درباره مناطق کاهش‌تنش در سوریه

تشریح توافق مسکو، تهران و آنکارا درباره مناطق کاهش‌تنش در سوریه

وزارت خارجه روسیه امروز دربیانیه ای به تشریح توافق مسکو، تهران و آنکارا درباره مناطق کاهش‌تنش در سوریه پرداخت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آناتولی، وزارت خارجه روسیه امروز با انتشار بیانیه ای از توافق دو روز گذشته میان مسکو، تهران و آنکارا درباره مناطق کاهش تنش در سوریه به مدت ۶ ماه خبر داد.

وزارت خارجه روسیه امروز در بیانیه ای پیرامون متن توافق چهارم ماه می سال جاری میلادی (دو روز گذشته) ۳ کشور ترکیه، ایران و روسیه مبنی بر ایجاد ۴ منطقه جداگانه کاهش تنش در سوریه به مدت ۶ ماه به ارائه توضیحات پرداخت.

در بیانیه وزارت خارجه روسیه در این باره آمده است که مناطق کاهش تنش شامل استان ادلب و مناطقی از قبیل حماه، حلب و استان لاذقیه به عنوان بزرگترین منطقه کاهش تنش است. ۳ منطقه کاهش تنشِ دیگر، در مناطق شمالی حمص، غوطه شرقی و نیز مناطق شرقی دمشق پایتخت سوریه در امتدادِ مرز این کشور با اردن را دربَر می گیرد.

بیانیه مذکور در ادامه آورده است که متضمنین این توافق قرار است تا ۴ ژوئن سال جاری میلادی نقشه مناطق کاهش تنش را نهائی کرده و در صورتی که این ۳ کشور توافق کنند؛ به صورت خودکار تمدید خواهد شد.

لازم به ذکر است، توافق پیرامون مناطق ۴ گانه کاهش تنش در سوریه به عنوان یکی از موفقیت های نشست آستانه ۴ در این شهر در کشور قزاقستان در راستای تلاش برای کاهش درگیری ها در سوریه است که به امضای نمایندگان ۳ کشور ایران، روسیه و ترکیه به عنوان ۳ کشور متضمنین توافقنامه مذکور نیز رسیده است.

کد خبر 3971708

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha