۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۲:۲۶

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر گرگان:

گرگان در برابر حوادث ناامن است/ سرانه فضای سبز افزایش نیافت

گرگان در برابر حوادث ناامن است/ سرانه فضای سبز افزایش نیافت

گرگان- عضو شورای اسلامی شهر گرگان گفت: مستندات بسیاری نشان می دهد گرگان در مقابل خطراتی مانند سیل، زلزله و حریق شهر بسیار ناامنی است.

به گزارش خبرنگار مهر، نشست خبری رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر گرگان در حالی صبح دوشنبه برگزاری شد که بیشتر سؤال‌ها حول محور شخصیت محمدرضا سبطی به‌عنوان چهره مخالف شهردار و عملکرد شورای دوره چهارم و اختلافات اعضا با یکدیگر بود.

عضو شورای شهر مرکز استان که خود را منتقد شهردار می‌دانست و نه مخالف، استدلال می‌کرد در این دوره به ۵۳۶ لایحه شهرداری رأی مثبت داده‌است و تنها به ۱۳ لایحه رأی منفی داده‌ و حاضر است برای انتقاداتش پای میز مناظره هم بنشیند.

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر گرگان گفت: شایعاتی تا به الآن در قالب شنیده‌های مستقیم و غیرمستقیم وجود دارد و حتی در فضای مجازی هم جوسازی کرده‌اند که عده ای مخالف شهردار هستند. آن ها اعضای شورای چهارم را به دودسته موافق و مخالف شهردار تقسیم کرده‌اند.

وی افزود: من منتقدم نه مخالف و آمادگی هرگونه مناظره با مدیریت شهری و شهرداری را در خصوص انتقاداتم دارم.

سبطی ادامه داد: اعتقاد دارم باید از هجمه‌هایی که برخی رسانه‌ها یا افرادی که بانام حامی شهردار و توسعه بر ما وارد کرده‌اند، دفاع کنیم.

حامی واقعی توسعه شهر گرگانم

وی با تأکید بر اینکه به دنبال شفاف‌سازی و تنویر افکار عمومی هستیم، اضافه کرد: حاضرم در مناظره بررسی عملکرد شورای چهارم و شهرداری شرکت کنم، مستندات موجود است ثابت می‌کنم من هم حامی هستم و هم منتقد.

وی خاطرنشان کرد: اینکه عده‌ای می‌گویند سبطی مخالف شهردار است این با مستندات جور درنمی‌آید؛ نمی‌دانم چگونه تراز من منفی شده است قطعاً پشت این حسابداری مسائلی هست.

سبطی اظهار کرد: به اعتقاد من شورا و شهرداری یک کشتی هستند و اشکالات موجود هم به مدیریت شهری و هم شورا بازمی‌گردد؛ اگر شورا دوقطبی نمی‌شد بهتر کار می‌کردیم.

وی بیان کرد: در سه سال گذشته دغدغه‌های مستقیم مردم را به شهرداری منتقل کردیم اما شهرداری همکاری لازم را نمی‌کرد؛ آقای صادقلو شهردار شورا محور نیست؛ منویات ذهنی دارد که به شکل قانونی و در قالب ردیف بودجه انجام می‌دهد.

رقیب بودم رفیق شدم

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر گرگان در پاسخ به این سؤال که فکر نمی‌کنید بعد از رأی نیاوردن در کسوت شهرداری گرگان، شما به مخالف صادقلو تبدیل شدید، گفت: من رقابت سالم کردم؛ اول رقیب بودم بعد رفیق شدم و یک سال و نیم از صادقلو حمایت کردم، بعد به منتقد تبدیل شدم.

سبطی افزود: بنده عضو مؤثر واگذاری اختیارت به شهردار بودم؛ این را می‌توانید از شهردار و سایر اعضای شورا هم بپرسید.

وی به دلایل انتقادات هم اشاره کرد و ادامه داد: شکاف ما به‌طور واضح با شهردار از پروژه گلشهر و صیاد، پنج آذر شروع شد.

نگاه تبعیض‌آمیز به عمران شهری

وی اضافه کرد: به اعتقاد من آقای شهردار نگاه تبعیض‌آمیز به عمران شهری داشت، من انتقاد داشتم اما ایشان انتقاد را به دید مخالفت نگاه می‌کرد. من منتقد منصف بودم؛ حرف خارج از قانون نمی‌زدم؛ مستندات قانونی می‌آوردم.

سبطی تصریح کرد: ما اختیارات را به‌صورت امانی و استیجاری به شهردار واگذار کردیم خواستیم پس بگیریم؛ جبهه‌گیری کردند، موج سازی و تخریب شورا آغاز شد. گفتند که ما چون منافع داریم این کار را کردیم. در کجای دنیا منتقد منافع دارد.

اختلاف بر سر نیازسنجی

وی خاطرنشان کرد: اختلاف اصلی ما بر سر اولویت‌سنجی و نیازسنجی‌ها بود؛ من منتقد بودم راهکار ارائه می‌دادم. در پروژه گلشهر هشدار دادیم با اجرای این پروژه کوچ ترافیکی اتفاق می‌افتد بودجه این بخش را به سمت محور رازی ببرید اما گفتند مخالفت می‌کنند.

وی بیان کرد: عده‌ای از ما شعار می‌دهیم گرگان لایق بهترین‌هاست ما نمی‌دانیم با پروژه گلشهر چه بر سر گرگان آورده‌ایم دیگر در این محور نمی‌توانیم تراموا و بی آر تی اجرا کنیم.

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر اظهار کرد: شورای چهارم و مدیریت شهری گرگان باید محله محوری را شعار اصلی قرار می‌داد و اول نیاز محلات را مرتفع می‌کرد.

وی گفت: بسیاری از معابر عمومی حاشیه شهر مانند انجیراب و ... هنوز نام‌گذاری نشده‌اند، در حوزه اتوبوس‌رانی و تاکسیرانی انتقادات زیادی وجود دارد؛ هنوز بسیاری از مناطق شهری جایگاه و ایستگاه اتوبوس ندارند و بی‌نظمی در توزیع مسافرت و جابجایی مدیریتی اتوبوس‌ها دیده می‌شود.

سبطی افزود: خرید اتوبوس‌های جدید در بودجه سال‌های قبل دوره چهارم دیده‌شده بود اما محقق نشد؛ در آستانه انتخابات بنرهای پوپولیستی نصب‌شده و حکایت از خرید اتوبوس دارد این واقعاً جای تأسف دارد.

وی ادامه داد: در ساماندهی نخاله‌های ساختمانی، مدیریت سد معبر، تنظیم بازار، تملک اراضی برای معابر عمومی و حل گره‌های ترافیکی و دیواره سازی رودخانه‌ها کارنکرده‌ایم، هم‌اکنون گرگان در مقابل خطر سیل، زلزله و حریق شهر بسیار ناامنی است و سرمایه‌گذاری زیربنایی نکرده‌ایم؛ مستندات آن زیاد است.

عضو شورای اسلامی گرگان اضافه کرد: در این دوره در تأسیس پارک‌های عمومی اساساً ورود نکردیم؛ این ضعف بزرگ مدیریت شهری گرگان است که به سرانه فضای سبز گرگان اضافه نکرده‌ایم.

وی تصریح کرد: بازسازی معابر در این دوره به معابر اصلی معطوف شد و به اعتقاد من این آسفالت‌ها تبلیغاتی است که در آستانه انتخابات انجام می‌شود.

سبطی خاطرنشان کرد: در دوره چهارم احداث سالن‌های ورزشی و فعالیت‌های مؤثر فرهنگی و اجتماعی، ساماندهی و معرفی بافت تاریخی گرگان و توجه به محله‌های حاشیه شهر کار خاص و چشمگیری انجام نداده‌ایم و امیدواریم شورای پنجم به این کاستی‌ها نگاه ویژه‌ای داشته باشد و در اولویت‌های مدیریت شهری گرگان قرار گیرد.

کد خبر 3973165

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha