۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۹:۰۴

معاون سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی:

جاده فرش مغفول مانده است

 جاده فرش مغفول مانده است

زنجان-معاون سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: جاده فرش که خواستگاه آن ایران بوده امروز مغفول مانده است وباید این جاده نیز احیا شود وهمچون این جشنواره فعالیت مناسبی داشته باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، بهمن نامور مطلق شامگاه چهارشنبه در آئین افتتاحیه سومین جشنواره بین المللی غذای اکو-جاده ابریشم، افزود: سرمایه گذاری در حوزه صنایع غذایی بسیار مهم است و در دوره نرم افزای زندگی بشر صنایع غذایی انطباق لازم با این دوره را داشته و غذا از جمله ثروت آفرین ترین صنایع دنیا در کنار صنایع ای همچون آی تی و رسانه است.

معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به اهمیت صنایع غذایی در عصر امروز اشاره کرد و گفت: صنایع غذایی از صنایع خلاق و آینده دار صنعت گردشگری است.

نامور مطلق افزود: صنایع خلاق در سطح دنیا دارای ارزش افزوده و اهمیت هستند و صنایع غذایی جزو صنایع خلاق محسوب می شود که در دوره فعلی زندگی بشر که مبتنی بر دوره نرم افزاری بوده نقش و اهمیت زیادی دارد.

وی گفت: جاده های زیادی وجود دارد که فراموش شده است و  جاده های پیوند دهنده نقاط مختلف دنیا و درهم شکننده مرزها بودهستند.

معاون سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: در دنیا دو عقیده را حاکم بر تفکرات انسان برشمرد و تاکید کرد: در عقیده نخست ایجاد دیوار بوده و در عقیده دوم ایجاد راه و جاده که کسانی معتقدند باید بین انسان ها دیوار ساخت و برخی اعتقاد دارند باید برای اتصال ملت ها جاده ساخت. جاده ابریشم امروز جاده ای برای اتصال ملت ها است بوده و این جشنواره نقش مهمی در این راستا ایفا می کند.

نامور مطلق با بیان اینکه خواستگاه جاده ابریشم در شرق بوده است، افزود: زمانی که جاده ابریشم نقش تاریخی و مهم خود را ایفا می کرد دنیای شرق تولید کننده و خلاق بود و غرب از آن الگو می گرفت. متاسفانه امروز در شرق وارد کننده صنایع غرب و مصرف کننده شده ایم.

معاون سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان اینکه جاده فرش که خواستگاه آن ایران بوده امروز مغفول مانده است، افزود: باید این جاده نیز احیا شود و همچون این جشنواره فعالیت مناسبی داشته باشد.

کد خبر 3975921

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha