۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۳:۱۴

فرماندار گرمسار:

قطار حومه‌ای تهران-گرمسار به جذب سرمایه‎گذار کمک می کند

قطار حومه‌ای تهران-گرمسار به جذب سرمایه‎گذار  کمک می کند

گرمسار - فرماندار گرمسار بابیان اینکه زمینه برای حضور سرمایه‌گذاران در بخش صنعتی و گردشگری شهرستان فراهم است، گفت: قطار حومه‌ای تهران-گرمسار به جذب سرمایه‌گذار در حوزه های مختلف کمک می‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر، داریوش طاهری ظهر پنج‌شنبه در جلسه شورای اداری گرمسار با محوریت اشتغال به میزبانی فرمانداری شهرستان، یکی از اقدامات مطلوب و ارزنده صورت گرفته طی سنوات اخیر را احداث منطقه ویژه اقتصادی برشمرد و ابراز داشت: این شهرستان با توجه به نزدیکی پایتخت و راه‌اندازی قطار حومه‌ای تهران-گرمسار در جذب سرمایه‌گذار و نیروی آماده بکار در منطقه بسیار حائز اهمیت است.

وی افزود: در منطقه گرمسار طی سال گذشته با برگزاری جلسات متعدد در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و کارگروه‌های ستاد تسهیل رفع موانع تولید، چندین شرکت، کارگاه نیمه فعال و غیرفعال به بهره‌برداری رسید که علاوه بر رونق تولید و حمایت از سرمایه‌گذار داخلی، موجب اشتغال در سطح منطقه شد و باید توجه داشت هر چه بیشتر در زمینهٔ اقتصادی سرمایه‌گذاری کنیم درواقع حضور گردشگر و درنهایت رونق اقتصادی را فراهم کرده و شعار سال را  عینیت بخشیده ایم.

فرماندار گرمسار توسعه و اشتغال در بحث صنایع‌دستی و گردشگری را بسیار مطلوب ارزیابی کرد و ابراز داشت: ایجاد بوم گردی‌های متعدد در سطح شهرستان، توجه به صنایع‌دستی و افتتاح شرکت تولیدکننده احجام سنگی، رونق بازارچه سنتی، جاده سنگفرش و قصر بهرام برنامه‌ریزی در راستای مهاجرت معکوس از شهر به روستاها ازجمله دستاوردهای دولت در بحث جذب توریست و توجه ویژه به حوزه گردشگری و صنایع‌دستی گرمسار است.

طاهری اضافه گرد: در شرایطی که درآمدهای نفتی به‌تنهایی نمی‌تواند پاسخگوی نیاز کشور باشد اکتفا به درآمدهای غیرنفتی و توسعه صنعت پاک گردشگری می‌تواند به رونق اقتصادی کمک کند که خوشبختانه زیرساخت‌های گردشگری با توجه به اقامت‌های بوم گردی وجود کاروانسراها، پارک ملی کویر در گرمسار می‌تواند زمینه را برای جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در حوزه گردشگری بیش‌ازپیش فراهم کند.

وی افزود: خوشبختانه روستاهای گرمسار از قابلیت‌ جذب گردشگر برخوردار است که در سال اقتصاد مقاومتی توجه به ایجاد زیرساخت‌های لازم در مناطق محروم و کمتر توسعه‌یافته می‌تواند به جلوگیری از مهاجرت معکوس روستایی‌ها به شهرها و درنتیجه کاهش آسیب‌های اجتماعی و تولید و اشتغال در روستاها کمک کند.

فرماندار گرمسار با اشاره به انتخابات پیش رو تأکید کرد: شرکت در انتخابات وظیفه شرعی و قانونی هر شهروند ایرانی است که امیدواریم با حضور پرشور خود در انتخابات برگ زرینی در تاریخ حماسی ایران به ثبت رسانیم.

کد خبر 3976115

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha