۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۲۲:۳۴

میرسلیم در شبکه چهار:

مسئولان ساده زیستی را پیش بگیرند

مسئولان ساده زیستی را پیش بگیرند

نامزد انتخابات ریاست جمهوری تجمل گرایی را آفتی برای انقلاب دانست و گفت: مسئولان ساده زیستی را پیش بگیرند.

به گزارش خبرنگار مهر، سید مصطفی آقا میرسلیم کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با حضور در برنامه پرسش ۹۶ شبکه چهار، به سوالات کارشناسان پاسخ گفت.

میرسلیم در پاسخ به سوالی در خصوص اعتقاد به ساده زیستی و دوری از اشرافی گری بابیان اینکه اشرافی گری در همه انقلاب ها رخ داده و به آنها اسیب زده است، گفت: قدرت، افراد  انقلابی را گرفتار کرده است. امام (ره) بارها فرمودند؛ ساده زیستی را فراموش نکنید. مسئولان باید از تشریفات زائد دوری کرده و مانند دیگر مردم زندگی کنند.

وی ادامه داد: اگر مسئولان در دام اشرافی گری بیفتند، مردم هم به آنها نگاه می کنند و دنیا طلبی جامعه را فرا می گیرد، هرچه ساده زیستی بیشتر شود اعتماد مردم به مسئولان بیشتر شده و موجود تسریع در پیشرفت کشور می شود.

این کاندیدای ریاست جمهوری در باره برنامه اش برای گسترش علم و شکوفایی دانش، گفت: همه ما وظیفه داریم بنابر دین اسلام به دنبال علم باشیم. اما از سوی دیگر، کشور و انقلاب ما با تهدیدات فراوانی روبرو ست و مشکلات فراوانی وجود دارد. پس باید برای رفع این مشکل حرکت کنیم و اولین قدم در این راه پژوهش است. پژوهش شرط لازم موفقیت در هر اقدامی برای تحول بوده و در این راه توجه به دانشگاه شرط اساسی است.

میرسلیم در پاسخ به سوال دیگر مجری برنامه در خصوص راهکار و برنامه اش برای مقابله با دشمنی آمریکا، گفت: در وهله اول باید توان خود را برای بازدارندگی افزایش دهیم که خوشبختانه دوستان ما در حوزه دفاعی به این توان رسیده اند. راهبرد دوم این است که ندای صلح طلبی خود را به گوش آمریکا برسانیم. آنها باید بدانند که ایران می خواهد آرامش را به وجود آورد، باید بدانند که ما به دنبال احقاق حق مردم مظلوم فلسطین هستیم، از طرفی همگان باید بدانند که ایران برای مقابله با ترویسم چه شهدایی داده که خدمت به جهانیان بوده است.

وی روش مناسب برای برخوردای محرومین از  مسکن مناسب را نیازمند چند اقدام اساسی دانست و گفت : اولین اقدام زمین رایگان است مرحله دوم ساخت مسکن مناسب و با کیفیت بالاست که بتواند در مقابل زلزله مقاومت کند، روش بعد اجاره به شرط تمکین است.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به سوالی درباره نرخ تورم و روش مقابله با آن، گفت:  باید با تورم بیمارگونه که هرساعت تغییر می کند مقابله کرد اما تورم معقول می تواند موجب انگیزه و تحرک در صحنه اقتصادی شود.

وی درباره مسئله اشتغال بیان داشت: بحران بیکاری از زمان دولت دهم شروع و در دولت یازدهم ادامه پیدا کرد،   بیکاری بحران های فراوانی برای جامعه در پی خواهد داشت. بسیاری از کارگاه های تولیدی که به مشکل خورده اند را باید فعال کنیم و با برنامه ریزی درست، بهره وری آنها را بالاتر ببریم.

میرسلیم در پاسخ به سوالی درباره اینکه شعارهای انتخاباتی شما به چه میزان با اهداف انقلاب اسلامی همخوانی دارد، گفت: شعار من برای احقاق حقوق مردم است که در قانون اساسی آمده است. محقق شدن آرمانهای انقلاب اسلامی بسیار مهم و والاست و با یک دولت میسر نمی شود. در بیست سال گذشته سیاست های کلی توسط مجمع تشخیص مصلحت نظام تدوین و به تایید رهبر معظم انقلاب رسیده است که ۹۵ درصد آنها محقق نشده اند. باید با کمک مردم این حقوق را محقق کنیم.

وی افزود: ما در دولت راستی به دنبال آن هستیم که با رو راستی و درستی مسائل را مطرح و حل کنیم، وزرا باید متناسب با سابقه و علم و دانش انتخاب شوند و از وجدان کاری برخوردار باشند.

این کاندیدای ریاست جمهوری در ادامه به تشریح برنامه های دولت خود برای ازدواج و افزایش تولید مثل گفت: ما باید شرایط ازدواج جوانان را فراهم کنیم زیرا تاخیر در ازدواج، جوانان را با مشکلات فراوانی روبه رو می کند. در سطح محلات باید با تشکیل صندوق های قرض الحسنه شرایط کمک به جوانان را فراهم کنیم.

میرسلیم ادامه داد: اگر خانواده محکم شکل بگیرد خداوند به آنها کمک می کند و این ارتباط درست موجب فرزند آوری می شود البته نباید نسبت به برنامه های دشمن برای تهاجم فرهنگی و تخریب بنیان خانواده، غافل شویم.

این کاندیدای ریاست جمهوری در پاسخ به سوال مجری برنامه درباره برنامه‌هایش برای مقابله با تهدیدات شبکه های ماهواره ای و فضای مجازی گفت: برنامه های خوب و مفید را باید با ممیزی در اختیار مردم گذاشت، تا مردم به ماهواره ها مراجعه نکنند. البته تولید برنامه های مفید در داخل کشور بسیار مهم است. باید از شبکه های اجتماعی برای انتقال سریع اطلاعات استفاده شود. از طرفی فضای مجازی شرایط اشتغال و فعالیت را در جامعه به وجود آورده که باید از آن بهره برد،    شببکه های اجتماعی کمک به نظارت عمومی در مردم سالاری می کند که باید از آن بهره ببریم.

وی درباره جایگاه منتقدین در دولتش گفت: به طور کلی مردم سالاری بر پایه حضور حداکثری مردم است و نباید با منتقدین برخورد کرد، نقادی منصفانه و استفاده از نظریات منتقدان راهی برای اصلاح است. اگر دولتی نقد را رد کند، خود را رد کرده است. البته نقد روش و اصول خود را دارد که باید آن را مراعات کرد.

میرسلیم ادامه داد: همه باید در یک جهت حرکت کنیم و آن حرکت در راستای سند توسعه ۲۰ ساله است که با تلاش و تحقیق بسیار گرد آوری شده، من معتقدم با همکاری صادقانه میان دولت و مجلس می شود به موفقیت رسید.

کد خبر 3976419

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha