۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۲۲:۴۲

قالیباف در رادیو جوان:

۴۰ درصد فرار مالیاتی در کشور متعلق به ۴ درصد است

۴۰ درصد فرار مالیاتی در کشور متعلق به ۴ درصد است

نامزد انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه ۴۰ درصد فرار مالیاتی در کشور متعلق به این ۴ درصد است ،گفت: سیستم های پولی و مالی ما نیازمند یک تحول اساسی هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدباقر قالیباف، کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری عصر امروز در رادیو جوان در پاسخ به ایرانیان خارج از کشور گفت: هر ایرانی نسبت به جامعه خود و نسبت به روند اداره کشور خود نظرانی دارد، دوست دارد مردم ایران با افتخار و سرفراز باشند اما وقتی مشکلات را می بیند نسبت به آنها دغدغه مند می شود، طبیعی است که هر ایرانی قلبش برای ایران و مردم این سرزمین می تپد. هر کجا هستیم دلمان برای ایران می تپد.

وی افزود: براساس این احساس مسئولیت و با توجه به اینکه در سالهای اخیر دیدیم روند اداره کشور به خوبی طی نمی شود البته نمی خواهم منکر کارهای خوب باشم اما جمع بندی من از عملکرد امروز دولت مثبت نیست ، امروز دغدغه دولت دغدغه مردم نیست. امروز مردم دغدغه هایی دارند که در سه بخش است.

این کاندیدای ریاست جمهوری گفت: اولین دغدغه بحران اقتصادی است که باعث جالش های جدی در حوزه اجتماعی شده است، امروز شاهد بیکاری، گرانی و رکود را داریم، موصوعاتی مثل طلاق، اعتیاد، حاشیه نشینی و مهاجرت در حوزه آسیب های اجتماعی نیر مردم را عذاب می دهد.

وی افزود: در یک نگاه کلی شاهد هستیم هم دولت تحرک لازم را ندارد، هم نوع زندگی، رفتار، خو و خصلتی که در دولت وجود دارد از سوی جامعه پذیرفته شده نیست.

قالیباف گفت: اگر پای وقت ایستادیم و روزها، هفته ها و ماه ها برای ما معنی داشت، دیگر حرف زدن از ۴۰ سال و ۱۰۰ سال در دنیای امروز هیچ معنی ندارد! امروز در دنیا بحث از لحظات و روزها است که باید قدر آن ها را بدانیم.

این کاندیدای ریاست جمهوری ادامه داد: ۴ درصدی ها سایه خود را بر مراکز تصمیم گیری و قدرت انداخته اند؛ به گونه ای که اکثر بخشنامه ها و سیاست ها به نفع این ۴ درصد است و در این موضوع رابطه ها بر کار حاکم است.

وی گفت: ۴۰ درصد فرار مالیاتی در کشور متعلق به این ۴ درصد است. از این رو سیستم های پولی و مالی ما نیازمند یک تحول اساسی هستند.

قالیباف ادامه داد: این افراد به حدی پررو هستند که در رسانه ها شاهد بودیم وقتی کمتر از یک سال قبل دختر من ازدواج کرد، یک مجلس خیلی عادی مثل یک کارمند برگزار شد و همه میهمانان این مجلس را دیدند اما در رسانه ها یک عروسی مجلل دیگری را گذاشتند و گفتند این عروسی دختر قالیباف است!  این افراد حریم شخصی قائل نمی شوند، دروغ می گویند، جو سازی و تخریب می کنند و تهمت می زنند.

این کاندیدای ریاست جمهوری تصریح کرد: بر اساس قانون مدنی، ما مقرراتی داریم که بعضا مانع سرمایه گذاری ها هستند که این موارد را باید حل کرده و از این ظرفیت استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه بخش قابل توجهی از وام ها در سیستم تولید هدایت نمی شوند که این غلط است گفت: تا کنون وزارت خارجه عمدتا در دو حوزه امنیت ملی و سیاست اولویت داشته است اما امروز باید تجارت بین الملل را هم به آن اضافه کرده و اولویت را به کشورهای منطقه و همسایه بدهیم. مثل کره جنوبی و ژاپن که وزارت خارجه آنها مسئول حوزه تجارت بین المللی هم هستند.

قالیباف گفت: کشور عراق حدود ۵۰ میلیارد دلار واردات دارد و جز نفت تولید جدی و اساسی ندارند اما بر اساس آمارها حدود ۱۰ میلیارد دلار از این رقم سهم ایران است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از اشکالاتی که بر دولت فعلی دارم این است که به خاطر کنترل تورم، رکود را بر جامعه و اقتصاد حاکم کرده است. این همانند ماشینی است که هیچ تحرکی نداشته باشد، بعد بگوییم بنزین منصرف نمی کند.

این کاندیدای ریاست جمهوری ادامه داد: با مدیریت صحیح، نظارت بر کار، ایجاد سیستم های نرم افزاری و نظارت های شفاف نیز باید تعادلی بین تورم و رونق به وجود بیاوریم؛ یعنی هم رونق دهیم و هم تورم ایجاد نکنیم یا این کار را متعادل انجام دهیم.

وی گفت: طبیعتا وقتی حرف از تورم تک رقمی در کشور زده می شود حدود بیش از ۳۵۰ قلم کالا مطرح است. در جایی که مردم بیشترین نیاز مصرفی را دارند باید سعی کنیم گرانی اتفاق نیفتد. شاید کمتر از ۳۰ قلم بیشترین کالاهای مصرفی مردم باشد که باید این کالاها را خیلی کنترل کنیم تا زندگی مردم سخت نشود اما اگر در بقیه اقلام تورم آمد، زندگی ها را مختل نخواهد کرد در مقابل می تواند رونق را به بازار بیاورد.

قالیباف خاطرنشان کرد: دولت مردم مصمم هستم تا بخش ورزش را هم به مردم واگذار کنم. اجازه نمی دهم دولت در کوچک ترین موضوعات ورزش مثل سالن های ورزشی دخالت کند این در حالی است که الان همه این مراکز دولتی است؛ ممکن است بخش هایی حاکمیتی باشد که دولت باید کار آن را انجام دهد اما بقیه موارد باید واگذار شود.

وی ادامه داد: یک رابطه مستقیم بین رشد اقتصادی و رشد ورزش وجود دارد؛ هر چه رشد اقتصادی بیشتر باشد ما در صنعت ورزش و ورزش قهرمانی نیز بیشتر رشد می کنیم.

وی افزود: فرهنگ و هنر را اهلش باید منتقل کنند نه دولت؛ اولویت فرهنگ و هنر در دولت مردم برای معرفی فرهنگ ایرانی توسط مردم است.

قالیباف گفت: در دهه گذشته بیش از ۵ میلیون متر مربع فضاها و زیر ساخت های فرهنگی شامل سینما، تئاتر، مراکز برای سازمان های مردم نهاد در حوزه فرهنگی، تقویت و ساخت مساجد و مراکز فرهنگی و هنری شهر ایجاد شد. در کنار این بیش از ۱۰ هزار صندلی سینما در این مدت به ظرفیت سینماهای شهر اضافه شد.

وی اضافه کرد: موضوع صنعت گردشگری امروز یکی از پردرآمد ترین صنعت ها در دنیا است. اما کشور ما با همه ویژگی های تاریخی و توریستی خود نتوانسته از این صنعت به درستی استفاده کند.

قالیباف گفت: در دولت مردم مصمم هستیم بخش هایی از ایران که جنبه گردشگری و توریستی دارد را جزو مناطق آزاد توریستی محسوب کنیم تا گردشگران بتوانند با سفرهای هوایی، بدون ویزا وارد آن فرودگاه محل انتخابی شوند، در همان استان و محیط، گردشگری خودشان را انجام دهند و از همانجا برگردند.

این کاندیدای ریاست جمهوری تصریح کرد: نقاطی از ایران مثل حاشیه زاگرس، کهکیلویه و بویر احمد، چهارمحال و بختیاری، شیراز، اصفهان و کویرهای ما  در حوزه توریستی بی نظیر هستند. ما باید همه مشکلات حوزه اداری و رفت و آمد را برداریم. این بخشی است که تاثیرات اقتصادی و فرهنگی و هم تاثیرات دوجانبه برای ایرانیان مقیم خارج از کشور و ایرانیان داخل کشور دارد.

قالیباف عنوان کرد: یک جوان ما در یکی از مناطق زاگرس نشین توانست با همان سیستم چادرهای عشایری خودش، به یک مرکز توریستی تبدیل شود؛ به نحوی که افرادی که در نوبت برای آمدن یه این مرکز عشایری هستند، بیشتر از هتل های مجلل دنیا است. این فرصت را می توان بسیار گسترش داد و از آن استفاده کرد.

قالیباف گفت: بخشی از ایرانیان که در سال های اخیر و در سه چهار دهه گذشته در خارج از کشور متولد شده اند، شاید ایران را آنطور که باید و شاید ندیده اند و ایرانگردی نکرده اند این در حالی است که باید این فرصت را برای آن ها فراهم کنیم.

وی ادامه داد: امروز موانعی برای ورود و خروج آنها است و یا حس می کنند ممکن است محدودیت هایی باشد اما عرض می کنم هیچ محدودیتی برای رفت و آمد برای ایرنیان خارج از کشور نخواهد شد. ایرانیان با هر گرایش و سلیقه ای باید راحت به داخل کشور بیایند و بروند و ایران را ببیند.

این کاندیدای ریاست جمهوری تصریح کرد: در کنار این خود ایرانیان مقیم خارج از کشور بانی شوند و بتوانند تورهایی راه اندازی کنند که غیر ایرانی ها را برای بازدید به ایران بیاورند.  این موضوع انقدر مهم است که فکر می کنم در حوزه گردشگری، ایرانیان مقیم خارج از کشور می توانند این تحول را ایجاد کند تا هم به اقتصاد خودشان و هم اقتصاد ایران کمک کنند.

کد خبر 3976442

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha