۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۸:۱۲

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان:

مساجد هرمزگان با «ربیع القرآن» به استقبال رمضان می روند

مساجد هرمزگان با «ربیع القرآن» به استقبال رمضان می روند

بندرعباس- مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان از اجرای طرح «ربیع القرآن» طی ماه رمضان در مساجد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان، حجت الاسلام احمد پهلوانی احیاء سنت توجه ویژه به قرآن و قرآن شناسی در ماه مبارک رمضان، ایجاد پیوند قرآنی بین مسجد، مردم، متولیان مساجد و نهادهای فرهنگی، قرآنی و اجرایی استان، ضرورت توجه به انس هر چه بیشتر عموم مردم با قرآن کریم و ارتقاء معارف قرآنی، ارائه الگوی برنامه قرآنی برای مساجد و ترویج فرهنگ فعالیت های قرآنی را از دیگر اهداف این طرح برشمرد.

وی افزود: بهره گیری مناسب و کافی از فضای قرآنی ماه مبارک رمضان در مساجد برای احیاء و تقویت برنامه های قرآنی، توجه بیش از پیش به برنامه ریزی و اجرای برنامه های قرآنی در کانون های مساجد، استفاده از ظرفیت های استانی در اجرای برنامه مشترک قرآنی و شناسایی و تکریم فعالان قرآنی جهت ترغیب برای حضور در برنامه های قرآنی مساجد، بخش دیگری از اهداف اجرای این طرح است.

حجت الاسلام پهلوانی همچنین به تشریح اهداف رفتاری طرح پرداخت و برگزاری برنامه ای مناسب شأن قرآنی در مساجد همزمان با شروع ایام ماه مبارک رمضان، برگزاری محفل قرآنی در استان ها به تأسی از دیدار مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در روز اول ماه مبارک رمضان هر سال با قاریان، حافظان و فعالان قرآنی، برگزاری جلسه های تلاوت قرآن در مساجد (تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری مدظله العالی) و استقبال مردم از برنامه ها و فعالیت های قرآنی مساجد را از شاخص ترین اهداف اعلام کرد.

وی با ذکر این نکته که طرح ربیع القرآن یک روزه و به صورت حضوری و با حضور عموم مردم به ویژه چهره های قرآنی در سطح مساجد به ویژه آنهایی که دارای کانون فرهنگی هنری باشند، برگزار می شود، گفت: این طرح 29 شعبان" شب اول ماه مبارک رمضان" به همت دبیرخانه کانون های مساجد هرمزگان و باهمکاری و مشارکت مدیران کانون ها، ائمه جماعت و سایر دستگاه های فرهنگی، قرآنی و اجرایی استان برگزار خواهد شد.

این مقام مسئول، سخنرانی امام جماعت حول محور تبیین اهمیت قرآن شناسی و جایگاه مسجد در اجرای برنامه های قرآنی، ضرورت و اهمیت توجه بیشتر مردم به قرآن و مفاهیم قرآنی و بهره گرفتن از کلام الهی در امور زندگانی، حضور مردم در مساجد و شرکت در برنامه های قرآنی و حمایت از فعالیت های قرآنی مساجد، معرفی و تببین برنامه های قرآنی کانون های مساجد در ایام ماه مبارک و تبیین بحث خیرین و نذر قرآنی برای حمایت از فعالیت های قرآنی مساجد را یکی از برنامه های طرح ذکر کرد.

وی اضافه کرد: تلاوت قرآن، جزء خوانی، اجرای تواشیح، تشویق و معرفی روزه اولی ها «دختران و پسران نوجوانی که تازه به سن تکلیف رسیده اند و امسال روزه بر آنها واجب می شود» ، تکریم نخبگان علمی، چهره های موفق قرآنی، هنرمندان، شاعران و ...قرآنی مساجد(محله)، اساتید جلسات، ائمه جماعات مجری تفسیر، قاریان تلاوت نور، دانش آموزان، دانشجویان و... مساجد، سفره کریمانه افطار ساده، سفره کریمانه و ... از برنامه های این طرح است.

کد خبر 3979592

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha