۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱:۲۵

افزایش اقبال جمهوریخواهان از تحقیقات در خصوص روابط «ترامپ- مسکو»

افزایش اقبال جمهوریخواهان از تحقیقات در خصوص روابط «ترامپ- مسکو»

گروه کوچک اما رو به رشدی از جمهوریخواهان آمریکا خواستار انجام تحقیقات مستقل پیرامون هرگونه ارتباط و تبانی احتمالی میان کارزار انتخاباتی «دونالد ترامپ» و مقامات مسکو شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، شمار اندک اما روبه رشدی از اعضای حزب جمهوریخواه آمریکا روز چهارشنبه خواستار انجام تحقیقاتی مستقل پیرامون هرگونه ارتباط و تبانی احتمالی میان کارزار انتخاباتی «دونالد ترامپ» رئیس جمهور این کشور و مقامات روسیه شدند.

افزون بر این، انتشار یادداشتی از سوی «جیمز کومی» رئیس معزول «اِف بی آی» که به تلاش ترامپ برای مانع تراشی بر سر روند تحقیقات این آژانس فدرال اشاره می کرد، احتمال استیضاح رئیس جمهور آمریکا را با قوت بیشتری مطرح می سازد.

یک منبع آگاه که خود شاهد نگارش این یادداشت از سوی جیمز کومی بوده است، روز سه شنبه گفت که رئیس برکنار شده اِف بی آی در این یادداشت گفته های ترامپ را خطاب به خود در ماه فوریه اینگونه شرح داد: «امیدوارم شما بتوانید بی خیالِ آن [تحقیقات] شوید».

گفتنی است که ترامپ در میانه تحقیقات اف بی آی پیرامون دخالت ادعایی روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا و روابط احتمالی میان کارزار انتخاباتی ترامپ و مقامات مسکو، جیمز کومی را از سمت خود برکنار کرد.

در واکنش به این رویدادها، قانونگذاران دموکرات کنگره آمریکا از وزارت دادگستری این کشور خواستند تا یک دادستان ویژه را برای انجام تحقیقات در خصوص موضوع روسیه تعیین نماید.

«جاستین آماش» عضو جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا نیز در پاسخ به این پرسش خبرنگاران که آیا به نظر وی، ادعاهای مطروحه علیه ترامپ زمینه ساز استیضاح وی خواهد شد یا خیر، اظهار داشت: «اگر این ادعاها صحت داشته باشد، بله. اما همگان در این کشور از جمله شخص رئیس جمهور می توانند بطور عادلانه مورد محاکمه قرار گیرند».

گفتنی است که جاستین آماش یکی از اعضای کمیته آزادی مجلس نمایندگان است که پیش از این خواستار تشکیل کمیسیونی مستقل برای انجام تحقیقات شده بود. آماش در پاسخ به این پرسش که آیا وی به کومی اعتماد دارد یا ترامپ، گفت: «فکر می کنم کاملاً روشن باشد که من به رئیس کومی اعتماد دارم».

با توجه به سلطه جمهوریخواهان بر دو مجلس نمایندگان و سنای آمریکا، افزایش شمار قانونگذاران جمهوریخواهی که از استیضاح رئیس جمهور سخن بگویند، از اهمیت زیادی برخوردار است.

در این میان، «لیزا مورکوفسکی» سناتور جمهوریخواه آمریکا روز چهارشنبه گفت: «اکنون زمان آن رسیده است که یک کمیسیون مستقل یا دادستان ویژه مسئول انجام تحقیقات در خصوص ارتباطات احتمالی میان ترامپ و مسکو شوند». وی در ادامه افزود: «مردم آمریکا سزاوار آنند که از حقیقت مطلع شوند، زیرا برای جلب مجدد اعتماد عمومی امری ضروری است».

کد خبر 3981629

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha