۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۳:۳۵

آیت الله مکارم شیرازی:

تلاوت قرآن در اعتاب متبرکه پاسخ مناسبی به شیعه ستیزی دشمنان است

تلاوت قرآن در اعتاب متبرکه پاسخ مناسبی به شیعه ستیزی دشمنان است

قم - یکی از مراجع تقلید گفت: تلاوت قرآن در اعتاب متبرکه همچون حرم حضرت معصومه(س) پاسخ دندان شکن به بدگویان و بدخواهانی است که عنوان می‌کنند شیعیان با قرآن کاری ندارند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله العظمی ناصر مکارم شیرازی قبل از ظهر پنج‌شنبه در دیدار برگزارکنندگان آیین ترتیل خوانی قرآن کریم در حرم حضرت فاطمه معصومه(س) که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد، اظهار داشت: یکی از کارهای فرهنگی که بعد از انقلاب اسلامی آغاز شد، ترویج برنامه‌های قرآن کریم در اعتاب و مراکز فرهنگی ائمه اطهار(ع) بود و در این جهت برگزاری مراسم ترتیل خوانی قرآن کریم در ماه مبارک رمضان در آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) یکی از کارهای شایسته بود که برای اولین بار از قم شروع شد.

وی بیان کرد: ماه مبارک رمضان ماه قرآن است و مردم با قرآن آشناتر می‌شوند و حیف است این ماه بگذرد و آشنایی با قرآن زیاد نشود.

استاد سطوح عالی حوزه عنوان کرد: آغاز برنامه تلاوت قرآن کریم در اعتاب متبرکه همچون حرم حضرت فاطمه معصومه(س) دو فایده داشت. اول این که موجب شد مردم با قرآن بیشتر آشنا شوند و دیگر این که بدگویان و بدخواهان که عنوان می‌کردند شیعیان با قرآن کاری ندارند این عمل پاسخ دندان شنکنی به آنان شد.

مفاهیم قرآن قبل از تلاوت برای مردم بیان شود

وی با بیان این که آشنایی با مفاهیم قرآن مقدمه عمل است‏، تصریح کرد: خوب است در ابتدای برنامه تلاوت قرآن کریم مقداری از مفاهیم آن جزء که قرار است تلاوت شود برای حاضران بیان شود تا مردم ابتدا با مفاهیم و محتوای قرآن آشنا شوند.

آیت الله مکارم شیرازی اظهار کرد: قرآن همه سرمایه ما است و آغاز قرائت آن در حرم مطهر اقدامی شایسته و پخش آن از صدا سیما نیز قابل تقدیر است.

وی ابراز کرد: امید است برنامه قرائت قرآن در برابر شیعه ستیزی‌ها جواب مناسبی باشد و ملت ما به تمام معنا با قرآن مأنوس شوند.

کد خبر 3981890

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha