۳ آذر ۱۳۸۲، ۱۴:۱۲

به رياست فرماندهي انتظامي تهران بزرگ :

ستادهماهنگي برگزاري مراسم عيد سعيد فطر تشكيل شد

ستاد هماهنگي برگزاري مراسم عيد سعيد فطر به محوريت نيروي انتظامي و با هدف تسهيل امكانات حمل و نقل براي شهروندان ، تردد خودرو ها و رفع نياز هاي نمازگزاران به رياست سردار طلايي تشكيل شد.

سردار  مرتضي طلايي  در گفتگو با خبرنگار اجتماعي خبرگزاري  مهر در خصوص اين ستاد و تدابير صورت گرفته براي مراسم روز فطر گفت: تسهيلات و خدمات ويژه براي هر چه پرشكوه تر برگزار شدن نماز عيد فطر در مصلاي امام خميني (ره) توسط  اعضاي ستاد هماهنگي برگزاري نماز عيد فطر فراهم شده است و اولين مسئله نيز موضوع حمل و نقل بوده كه البته دستگاههاي مسوول تسهيلات لازم را در نظر گرفته اند.

به گفته وي در زمينه ترافيك و تردد نيز راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ تسهيلات لازم جهت پارك خودرو هاي شخصي، حمل و نقل مسافر توسط  شركت اتوبوسراني و دسترسي سريع ، آسان و روان نمازگزاران به مصلا را فراهم ساخته اند و همچنين با توجه به تجارب سال هاي گذشته درهاي مصلي به گونه اي تعبير شده است كه اتوبوس هاي شركت واحد نمازگزاران را درمقابل در مصلي پياده كنند.

فرمانده انتظامي تهران بزرگ همچنين تصريح كرد: نيروي انتظامي ضمن تامين تسهيلات و خدمات ويژه براي امنيت شهروندان در اطراف مصلي، به نمازگزاران در خصوص امنيت منازل شان در مقابل سرقت و پاركينگ نيز اطمينان خواهد داد.

وي اضافه كرد: در اين روز تمام دستگاهها و سازمان هاي خدماتي از جمله اورژانس، آتش نشاني، هلال احمر، كميته امداد و غيره با تمام توان خود به صحنه آمده و امكانات لازم را براي شهروندان تهراني فراهم خواهند كرد لذا نمازگزاران با توجه به تدابير صورت گرفته هرگز نگران تاخير در رسيدن به مصلي يا بروز مشكلات ديگر را نداشته باشند.

وي همچنين از نمازگزاران خواست كه زمان حركت خود از منازل شان را طوري تعيين كنند كه تا 7 صبح در مصلي استقرار يابند.

همچنين رييس ستاد برگزاري نماز جمعه نيز با بيان اينكه نماز عيد فطر در تهران به امامت رهبر معظم انقلاب اسلامي در مصلاي تهران برگزار خواهد شد  ، افزود: مانند سال هاي گذشته از ساعت پنج صبح درهاي ورودي مصلا به روي نمازگزاران باز خواهد شد .

وي با بيان اينكه تمام درهاي مصلي شماره گذاري شده است ،  تصريح كرد: بهتر است نمازگزاران بعد از اتمام مراسم از همان دري كه وارد شده اند خارج شده و به محل هاي تعيين شده جهت بازگشت به منازل شان مراجعت نمايند.

به گفته وي در روز عيد فطر حدود دو هزار نيروي خدمتگزار ستاد نماز جمعه با بازو بند مخصوص در اطراف مصلا جهت راهنمايي و هدايت نمازگزاران استقرار خواهند يافت و برنامه نيز از ساعت 15/7 دقيقه صبح با تلاوت اياتي از كلام الله مجيد و تواشيح  شروع خواهد شد.

رييس ستاد برگزاري نماز جمعه در ادامه با بيان اينكه نماز عيد فطر از ساعت 30/8 دقيقه صبح آغاز شده و سپس خطيب اين نماز پرشكوه خطبه خود را بيان خواهد كرد.

وي بابيان اينكه تعدادي ايستگاه صلواتي در داخل مصلا ايجاد خواهد شد ،  خاطرنشان كرد: كميته امداد فقط مسوول جمع آوري فطريه ها بوده و دفتر مقام معظم رهبري نيز ميزان آن را 600 تومان اعلام كرده است.

 

کد خبر 39891

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha