۶ خرداد ۱۳۹۶، ۱۴:۳۴

کارگاه آموزشی دعا و مناجات‌خوانی در دیلم برگزار شد

کارگاه آموزشی دعا و مناجات‌خوانی در دیلم برگزار شد

بوشهر - به همت اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دیلم و کانون مداحان و شعرای آئینی کارگاه آموزشی دعا و مناجات خوانی در این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تبلیغات اسلامی بوشهر، این کارگاه آموزشی با حضور حجت‌الاسلام سیدابوالحسن حسینی بوشهری امام جمعه دیلم، غلامرضا زاهدی پور نایب رئیس کانون مداحان و شعرای آئینی استان بوشهر، رضا شیعه زاده نایب رئیس کانون مداحان و شعرای آئینی استان خوزستان و جمعی از مداحان و ذاکرین اهل بیت (ع) در اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دیلم برگزار شد.

غلامرضا زاهدی پور نایب رئیس کانون مداحان و شعرای آئینی استان بوشهر اظهار داشت: با عنایت به وجود بیش از ۱۳۰ مداح در سطح شهرهای دیلم و امام حسن و لزوم تقویت و حمایت از فعالیت های آنان این کارگاه آموزشی، جهت ارتقاء سطح علمی وتغذیه فکری جامعه مداحان اهل بیت (ع) به میزبانی اداره تبلیغات اسلامی برگزار شده است.

وی گفت: مداحان و ذاکران اهل بیت (ع) می‌توانند با انتخاب اشعار معرفتی بسیاری از دغدغه‌های علما و به‌ویژه مقام معظم رهبری در مقابله با تهاجم فرهنگی و توطئه‌های دشمنان بر علیه اسلام و مذهب تشیّع را برطرف کنند.

در ادامه این کارگاه رضا شیعه‌زاده استاد اعزامی از استان خوزستان در این کارگاه با اشاره به در آستانه قرار گرفتن در ماه مبارک رمضان و اهمیت فریضه دعا و مناجات خوانی افزود: اخلاص و اهل ذکر و مناجات بودن و داشتن سوز درون یک مداح، یکی از مهم ترین عوامل موفقیت او در اجرای نیکو و پر شور ادعیه است که ابتدا باید به محتوای دعا تسلط و توجه کامل داشت و این مهم که یکی از ارکان ادعیه خوانی است مستلزم فراگیری دروس ادبیات عرب و تمرین و ممارست است.

نایب رئیس کانون مداحان و شعرای آئینی استان خوزستان در پایان این کارگاه گفت: داشتن سبک و ملودی پایه برای خواندن دعا به محتوای ان دعا و زیارت بستگی دارد مثلا سبک اجرای دعای کمیل و دعای ندبه متفاوت است در گروهی از دعا ها باید سوز و حزن در ملودی پایه و اجرای ان بیشتر باشدو برخی دیگر مانند دعای جوشن کبیر نشاط و تنوع سبک در بدنه اجرایی ان حاکم است پس ابتدا با توجه به محتوای دعا سبک و ملودی پایه ای برای اجرای ان انتخاب می‌کنیم.

گفتنی است در پایان از زحمات تمامی مداحان حاضر در این کارگاه با اهداء لوحی تقدیر شد.

کد خبر 3989780

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha