۶ خرداد ۱۳۹۶، ۱۴:۴۵

مدرس پایه تاب‌آوری در استان کرمانشاه مطرح کرد:

افراد در مبحث تاب‌آوری راهکار مقابله با آسیب‌ها را می‌یابند

افراد در مبحث تاب‌آوری راهکار مقابله با آسیب‌ها را می‌یابند

کرمانشاه- مدرس پایه تاب‌آوری در استان کرمانشاه گفت: مبحث تاب آوری را راهکار مقابله افراد با آسیب‌ها دانست و گفت: افراد می‌توانند با مشکلات جدی و حوادث زندگی چون مرگ عزیزان و... کنار بیایند.

به گزارش خبرنگار مهر، کارگاه یک روزه آموزشی طرح توان افزایی ارتقاء اجتماعی زنان ویژه مربیان با حضور معاون دفتر زنان استاندای کرمانشاه و جمعی از اساتید و مربیان در سالن فجر اداره‌کل بهزیستی استان کرمانشاه برگزار شد.

 محمد رضا مقدسی در حاشیه برگزاری کارگاه یک روزه تاب‌آوری در استان کرمانشاه و در گفتگو با خبرنگار مهر،  اظهار داشت: هدف از برگزاری این کارگاه آموزشی اجتماعی قدم برداشتن در راهی است که اگر خدای ناکرده اتفاقی ناگوار پیش آید، افرا د چگونگی برخورد در مقابل آن را بدانند تا به مرحله آ رامش برسند و مقدمه ای برای موفقیت‌های آینده آنان در زندگی باشد.

وی استقبال جامعه مدنی را در ارتباط با مسئله تاب آوری خوب عنوان کرد وافزود: برگزاری این کارگاه ۴ روزه بوده که بخش اول آن در فروردین ماه سال جاری در همین مکان طی ۲ روز برگزار شد و امروز بخش پایانی آن در حال برگزاری است و هدف آن مقایسه خروجی جلسات برگزار شده در این مدت است.

مدرس پایه تاب آوری استان با اشاره به آمار های تکان دهنده اعتیاد، خودکشی، نزاع‌های دست جمعی، طلاق و...در استان، گفت:  با آموزش گسترده تاب آوری می‌توان موضوع شکست‌ها و مقابله با حوادث واتفاقات را برای عموم تفهیم کرد وآمارهای تکان دهنده موجود را به حد اقل رساند.

به گفته وی،  یک فرد با تجربه و با ایمان می‌تواند درمحل زندگی  یا محل کار خود با قدرت کلام، اعتماد به نفس و گفتمان منشع تاب آوری باشد و تاب آوری را برای اطرافیان جا بیندازد و با انتشار این فرهنگ می تواند در موقع اتفاقات طبیعی زندگی مانند مرگ عزیزان، شکست تحصیلی، وجود بیماری برای شخص یاطرافیانش و... و. چگونگی مقابله وپذیرش آسیبهای زندگی موجود را بلد باشند.

مقدسی  با اشاره به اینکه تاب آوری تدوین نقشه راه است، نقش سازمان های مردم نهاد را در این زمینه بسیار مؤثر دانست وافزود: با توجه به حوزه فعالیت سمن‌ها، آنها در بخشهای بهداشت، منابع آب، زیست محیطی و...می توانند فعالیت داشته باشند.

وی هر صدمه وآسیبی که در آن فرد را شکننده کند مانند نوع فرزند پروری، مقابله با فرد دیگر یا سازمان ها در ارتباط با تهدید، شک، بحران وشکست را در راستای تاب آوری دانست وافزود: ما میخواهیم ثابت کنیم که تاب آوری می تواند تغییر و ثبات ایجاد کند.

این مدرس تاب آوری و کارشناس اجتماعی،  مقابله با مشکلات را در زندگی بسیار مؤثر دانست وافزود: بعضی ازعوامل مانند استرس اثر کمی دارند اما موریانه وآر آدمی را طی یک فرآیند  از پای در می آورند. تصادف و مرگ عزیزان یک شوک است، اما استرس مخفی است و می تواند آرام، آرام فرد را تخریب کند.

وی آموزش دیدگان این دوره را مخاطبان محلی در آموزش تاب آوری عنوان کرد که بر اساس نیازمندی ها و توانایی های بومی و محلی پروژه ها یی را درحوزه خانواده اجرا می کنند.

مقدسی در پایان از برگزاری کارگاه تاب‌آوری توسط  دفتر امور زنان ریاست جمهوری در سراسر کشور خبر داد و گفت:  کارگاه تاب آوری در فاز اول در ۱۳ استان و در حال حاضر در ۱۷ استان در حال برگزاری است.

کد خبر 3989897

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha