۱۷ خرداد ۱۳۹۶، ۱۷:۴۹

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان:

طرح وقف قرآن کریم در ایام ماه رمضان اجرا می شود

طرح وقف قرآن کریم در ایام ماه رمضان اجرا می شود

همدان - مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان گفت: طرح وقف قرآن کریم طی ایام ماه رمضان در استان همدان اجرا می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد کاروند ظهر چهارشنبه در نشست خبری به مهمترین برنامه این سازمان مبنی بر اجرای طرح ضیافت الهی در ۵۵ بقعه اشاره کرد و اظهار داشت: ۵۷ مبلغ و روحانی به سراسر استان اعزام شدند.

وی افزود: در ۱۵ بقعه خیمه های معرفت، در ۱۷ بقعه کلاس های آموزشی، در ۲۳ بقعه محافل انس با قرآن، در ۳۰ بقعه جزء خوانی قرآن کریم، در ۳۸ بقعه پذیرایی افطار و در ۵۵ بقعه برگزاری مراسم لیالی قدر در نظر گرفته شده است.

حجت الاسلام کاروند با بیان اینکه در بقاع متبرکه به ویژه امامزاده عبدالله، شاهزاده حسین(ع) و گلزار شهدا، مراسم لیالی قدر برگزار خواهد شد، عنوان کرد: ساختمانی با یک هزار و ۸۰۰ متر زیربنا در باغ بهشت همدان افتتاح و برای مراسم شب های قدر استفاده خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در ۳۶ بقعه مراسم جشن ولادت امام حسن مجتبی(ع) برگزار می شود، یادآور شد: ۲۶ خردادماه ساعت ۱۷ عصر محفل نورانی انس با قرآن با حضور قاری مصری در حسینیه امام(ره) شهر همدان برگزار خواهد شد.

برگزاری اختتامیه مسابقات قرآنی

حجت الاسلام کاروند به برگزاری اختتامیه مسابقات قرآنی در ۲۳ خردادماه اشاره و عنوان کرد: ۳۵۰ نفر از برگزیدگان استانی با حضور اقشار مختلف جامعه تقدیر خواهند شد.

وی افزود: طرح وقف قرآن کریم در ایام ماه مبارک رمضان اجرا می شود که در سراسر کشور پیش بینی شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان از چاپ قرآن در سازمان اوقاف کشور با ۵۰ درصد هزینه خبر داد و گفت: شخص واقف نیمی از هزینه چاپ را به سازمان می پردازد و در صفحات ابتدایی قرآن کریم وقف نامه ای تنظیم خواهد شد.

حجت الاسلام کاروند با بیان اینکه هدف از این طرح ترویج قرآن کریم و همچنین فرهنگ وقف است، اظهار داشت: یکی از طرح های ماه رمضان رواج سبک زندگی قرآنی با عناوین و برنامه های مختلف است به طوریکه در سطح معابر، سبک زندگی اسلامی در قالب بنرها به اطلاع مردم رسانده می شود.

شرکت ۳۲۴۷ نفر در جشنواره عکس «وقف؛ چشمه همیشه جاری»

وی همچنین با بیان اینکه استان همدان در دو مرحله موفق به پذیرش میزبانی جشنواره عکس «وقف؛ چشمه همیشه جاری» شده که مورد استقبال هنرمندان قرار گرفت و فراخوان جشنواره دوم از بهمن ماه سال قبل آغاز و تا ۲۶ اردیبهشت ماه ادامه یافت، از شرکت سه هزار و ۲۴۷ نفر از سراسر ایران در این جشنواره خبر داد و یادآور شد: تعداد آثار ارسالی ۱۵۸ درصد نسبت به دوره قبل افزایش یافته است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان گفت: مراسم تجلیل اواسط تیر ماه برگزار و به نفر اول سه میلیون تومان، به نفر دوم دو میلیون تومان و به نفر سوم یک میلیون تومان اهدا خواهد شد.

حجت الاسلام کاروند با بیان اینکه ۲۳۰ بقعه در استان همدان ثبت شده است، یادآور شد: ملاک شاخص بودن بقاع مورد توجه مردم قرار گرفتن و قطب مردمی و شجره قوی آن است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان تأکید کرد: باید در کنار وقف در حوزه سلامت به عنوان اولویت، وقف قرآنی نیز مورد توجه قرار گیرد.

کد خبر 3998520

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha