۲۱ خرداد ۱۳۹۶، ۱۲:۲۷

با حضور سفیر ایران در سارایوو؛

سالگرد شهادت شهید رسول حیدری در بوسنی برگزار شد

سالگرد شهادت شهید رسول حیدری در بوسنی برگزار شد

مراسم بیست و چهارمین سالگرد شهادت «شهید رسول حیدری» با حضور محمودحیدری سفیر ایران در بوسنی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، بیست و چهارمین سالگرد شهادت «شهید رسول حیدری» اولین شهید ایرانی در طول جنگ بوسنی و هرزگوین با حضور سفیر جمهوری اسلامی ایران و مقامات محلی در محل شهادت وی برگزار شد.

در این مراسم محمود حیدری سفیر کشورمان در خصوص مقام شهید و همچنین تلاش ها و مجاهدت های شهید رسول حیدری در راه استقلال و آزادی مردم بوسنی و هرزگوین سخنانی را بیان و گفت: امنیت و آسایش امروز موجود بوسنی مرهون تلاش ها و خون های شهیدانی چون رسول حیدری و دیگر شهدای ایرانی و هزاران شهید مظلوم بوسنیایی است.

در ادامه پیام فرزند شهید رسول حیدری به مناسبت این مراسم قرائت و معاون شهردار و معاون مفتی شهر کاکانی سخنانی را در تجلیل از جایگاه شهدا و شهید رسول بیان کردند.

در پایان مراسم مقامات ایرانی و بوسنیایی حاضر در مراسم با اهدای گل به مقام والای این شهید و همرزم وی محمد آودیچ ادای احترام کردند و از حاضرین به صرف افطار در محل کالج ایرانی بوسنی پذیرایی به عمل آمد.

شهید رسول حیدری در خرداد ماه ۱۳۷۲ در کشور بوسنی هرزگوین به فیض عظیم شهادت نایل آمد و کتاب ر به قلم خانم مریم برادران توسط نشر آرما به  بیان زندگی این شهید پرداخته است.

در این مراسم  تعدادی از دوستان شهید از شهرهای سارایوو، زنیتسا، کاکانی، ویسوکو، ایلیاش، کاچونی و کونیتس، معاون امور جانبازان ورزمندگان شهرادری کاکانی، معاون امام جمعه شهر کاکانی و دیپلمات ها و ایرانیان مقیم بوسنی و هرزگوین  نیز حضور داشتند.

کد خبر 4001406

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha