۲۴ خرداد ۱۳۹۶، ۱۴:۱۰

براساس شاخص های رصد؛

آغاز فاز جدید ارزیابی بسته های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی

آغاز فاز جدید ارزیابی بسته های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی

دبیر کمیته تحقیق و توسعه وزارت بهداشت از آغاز فاز جدید ارزیابی بسته های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی براساس شاخص های رصد این بسته ها خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت بهداشت، دکتر عطاءاله پورعباسی دبیر کمیته تحقیق و توسعه معاونت آموزشی وزارت بهداشت با اعلام این خبر گفت: این فاز از ارزیابی برمبنای خروجی های مورد انتظار از اجرای بسته ها طراحی شده است.

وی گفت: همزمان با آغاز اجرای بسته های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی، فرآیند پایش و ارزیابی بسته ها در سطح ستاد، مناطق آمایشی و دانشگاههای علوم پزشکی تدوین و با همکاری تمامی مسئولان اجرایی شد.

پورعباسی ضمن اشاره به اقدامات صورت گرفته در این راستا اظهار داشت: نتایج فرآیند پایش و ارزیابی بسته های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی تا امروز در قالب سه سند پایش و ارزیابی منتشر شده است.

وی خاطرنشان کرد: این سه سند شامل اقدامات فرآیندی و اقدامات خروجی محور در زمینه مأموریت های ویژه است که پس از انتشار در اختیار دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی کشور قرار گرفته است.

دبیر کمیته تحقیق و توسعه معاونت آموزشی وزارت بهداشت با بیان نکاتی درخصوص اجرای موفق برنامه پایش و ارزیابی برنامه تحول آموزشی و استقرار سامانه آتنا گفت: چندی پیش شاخص های رصد بسته های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی در کارگروهی متشکل از کارشناسان ستادی و دانشگاهی تدوین شد.

وی اضافه کرد: این شاخص ها طی جلسات و مکاتبات مختلف در اختیار صاحبنظران و مدیران حوزه آموزش علوم پزشکی کشور قرار گرفت و طبق نظرات جمعی چندین بار مورد بازبینی قرار گرفت.

پورعباسی یادآور شد: اکنون که فاز فرایندی و همچنین مرحله اول از فاز خروجی محور بسته ها انجام شده از تاریخ ۲۲ خرداد ۹۶ فاز جدید پایش و ارزیابی بسته های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی آغاز شده است.

دبیر کمیته تحقیق و توسعه معاونت آموزشی گفت: در مرحله جدید از فاز ارزشیابی فعالیت های صورت گرفته مبتنی بر خروجی، ارزیابی بر اساس شاخص های رصد بسته های تحول و نوآوری که قبلا به دانشگاههای علوم پزشکی کشور ابلاغ شده همزمان در سراسر کشور از طریق سامانه آتنا آغاز گشته است.

وی اظهار داشت: این موضوع طی نامه ای به دانشگاه های علوم پزشکی کشور ابلاغ شده و دانشگاه ها و دبیرخانه های مناطق آمایشی اطلاعات خود درخصوص این شاخص ها را در سامانه آتنا بارگذاری خواهند کرد.

پورعباسی افزود: از ابتدای ارزیابی بسته ها بخش پشتیبانی سامانه آتنا پاسخگوی مدیران و کارشناسان حوزه آموزش درخصوص مسائل مرتبط با ارزیابی بوده است. اکنون نیز با ورود به فاز جدید کاربران سامانه می توانند سوالات خود را از طریق کانال های ارتباطی که قبلا در نامه ابلاغیه اعلام شده طرح کنند.

کد خبر 4004785

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha