ابوشریف در نشست «روز جهانی قدس و متغیرات جدید منطقه ای»:

ناتوی عربی برای حذف مسئله فلسطین از نقشه سیاسی منطقه است

ناتوی عربی برای حذف مسئله فلسطین از نقشه سیاسی منطقه است

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین گفت: ما درک می کنیم ناتوی عربی برای حذف فلسطین و همکاری با رژیم صهیونیستی و حذف فلسطین از روی نقشه سیاسی دنیاست.

به گزارش خبرگزاری مهر، «ناصر ابوشریف»، نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در تهران در نشست «روز جهانی قدس و متغیرات جدید منطقه ای»  که در محل جمعیت دفاع از ملت فلسطین برگزار شد، اظهار داشت: اینجانب جنایاتی را که در تهران به وقوع پیوست را محکوم می کنم و برای مجروحین آرزوی شفا و سلامتی مسئلت می کنم. همچنین محکوم می کنم تمام اقدامات جنایتکارانه ای را که در اقصی نقاط عالم به وقوع می پیوندد این جنایات نشانه های آخرالزمان است.
 
وی افزود: در گذشته مسئله واضحی بود برای تغییر امت، در سال ۱۹۷۹، سعی این بود که مسیر امت منحرف شود، اما در حال حاضر مسیر این است که آنها با سیاست چماق و هویج به سمت خاصی سوق دهند که نشان آن سر فرود آوردن در برابر ارباب آمریکایی شان بود.

ابوشریف ضمن ابراز تاسف از غیبت نهادهای اسلامی و عربی گفت: در سال های گذشته شعارها نه بود و در حال حاضر شعارها آری است. نه به پذیرش سلطه بر فلسطین مبدل شده است به آری به دشمنان فلسطین و عدول از آرمان ها و خواست امت فلسطین است.

 نماینده جهاد اسلامی تاکید کرد: نه به رژیم صهیونیستی، نه به زیاده طلبی و زیاده خواهی است. سخنرانی های مکرر نتانیاهو در خصوص تشکیل ناتوی عربی به رهبری آمریکا و صهیونیست ها در برابر محور مقاومت است که در پی خنثی سازی طرح های استکباری – صهیونیستی است.

ابوشریف با بیان اینکه در زبان سیاسی یک انحراف بزرگی رخ داده است، عنوان کرد: بر اساس آیات قرآن کریم خداوند می فرماید نصاری و یهود را دوست خود قرار ندهید. اسلام برای ما جهت گیری است و خداوند بر این اساس ما را محاسبه می کند. ما درک می کنیم ناتوی عربی برای حذف فلسطین و همکاری با رژیم صهیونیستی و حذف فلسطین از روی نقشه سیاسی دنیاست.

وی افزود: کسانی که از فلسطین دست کشیده اند در سیاست دچار انحرافی شدید و در دین خود دچار کفر شده اند. چه آنکه در قرآن کریم آمده است که یهود را به دوستی نگیرد و در صورتی که این کار را انجام دادید خود شما یکی از آنها خواهید شد.

نماینده جهاد اسلامی در تهران تاکید کرد: تشکیل ناتوی عربی، مسئله ساده ای نیست. باید ما مشکلات را حل کنیم و با یکدیگر متحد شویم. به طبع روز قدس، روزی است که برای جهت گیری به سمت قبله مسلمانان، دشمن واقعی ما رژیم صهیونیستی و حامیان آنها هستند. ما می توانیم دور یکدیگر بنشینیم و مشکلاتمان را حل کنیم.

 ابوشریف با اشاره به پیشنهاد ظریف گفت: شب گذشته دکتر ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران همگان را به گفتگوی فراگیر دعوت کرد، جهت گیری واقعی ما باید به سمت قدس باشد. ما از این پیشنهاد استقبال می کنیم.

وی ادامه داد: روز قدس روزی است که همه نظرها را به سمت مسئله فلسطین معطوف می دارد. ما از همه می خواهیم که در این روز بزرگ شرکت کنند، چون خط اصلی و واقعی امت همین است. نه خطی که به ریاست ترامپ در منطقه دنبال می شود.

نماینده جهاد اسلامی در تهران با بیان اینکه ما به عنوان یک جنبش فلسطینی معتقدیم مذهب واقعی اسلام همان است که نسبت خود را با موضوع فلسطین مشخص کند، عنوان کرد: اگر راه به سمت فلسطین باشد رویکرد صحیح است و اگر غیر از این باشد آن مسیر واقعی و صحیح نخواهد بود.

ابوشریف تاکید کرد: این همان فلسفه روز قدس است، یعنی اینکه امت باید در برابر دشمنان خارجی و واقعی خودش متحد شود. چطور دشمنان ما با یکدیگر متحد می شوند چرا ما نباید در برابر آنها متحد شویم.

وی در پایان گفت: بنابراین امت اسلامی باید در برابر  دشمنانی که می خواهند ما را بدرند اتحاد خود را حفظ کنیم، چرا ما نباید با یکدیگر متحد شویم.

کد خبر 4004865

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha