۲۵ خرداد ۱۳۹۶، ۸:۳۴

نماینده مردم اهواز در مجلس:

گروه‌هایی با نیت ورشکستگی کارخانه‌ها فعالیت می‌کنند

گروه‌هایی با نیت ورشکستگی کارخانه‌ها فعالیت می‌کنند

اهواز - نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: گروه‌هایی هستند که با نیت ورشکستگی کارخانه‌ها فعالیت می‌کنند تا درنهایت آن‌ها را با قیمت‌های پائین تر در مزایده‌ها خریداری کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، همایون یوسفی شامگاه گذشته در شورای اداری استان خوزستان اظهار کرد: اکنون که ابتدای سال است باید نسبت به واکاوی موضوعات اشتغال یک بررسی دقیق داشته باشیم چرا که امروزه بزرگترین دغدغه مسئولان و مردم ما همین امر است. اگر برای اشتغال فکر اساسی نشود شاید منشأ بحران های بسیاری در کشور باشد و حل آن از جانب یک دستگاه و قوه ممکن نیست و همه قوا و ظرفیت های کشور باید برای حل آن پای کار بیایند.

وی افزود: در خصوص اشتغال باید گفت که در جمعیت ۸۰ میلیونی کشور ما حدود ۲۰ تا ۲۳ میلیون نفر بیکار در کشور داریم. اگر بخواهیم به این موضوع ورود جدی داشته باشیم باید اهرم های ایجاد اشتغال پایدار را بررسی و بعد به فکر ایجاد آن باشیم. برای حل مشکل اشتغال دو رویکرد اساسی داریم که یکی از آنها افزایش مشارکت های مردمی و دیگری نیز دستیابی به بازارهای جهانی است. به نظر می رسد با توجه به اهدافی که برای کشور خود متصور هستیم به نظر می رسد بحث اشتغال به علت مشارکت کم مردم در این حوزه شاید نتوان به اهداف خود در حوزه اشتغال پایدار دست پیدا کنیم.

نائب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی ادامه داد: باید ۹۵۰ هزار اشتغالزایی در سال برای کشور داشته باشیم تا به یک رقم اشتغالزایی و رفع بیکاری خوب دست پیدا کنیم. به جز کشورهای چین و هند، کشورهایی که بتوانند بالای ۶۰۰ هزار شغل در سال ایجاد کنند بسیار محدود هستند و به این دلیل اگر بخواهیم به بحث اشتغال توجه کنیم باید واقعیات را درنظر داشته باشیم.

یوسفی تصریح کرد: باید از فضای رکود خارج شویم چرا که وقتی رکود بر فضای اقتصادی کشور سایه بیفکند آن وقت مشاغل غیررسمی افزایش پیدا می کند. همچنین به دنبال رکود، شاهد افزایش بحران های کف خیابانی هستیم و به خاطر همین جلوی مراکز تصمیم گیری دولتی هر روز شاهد تجمعات مردمی هستیم و اگر بحث آن اکنون کمتر است به دلیل ظرفیت های بالای کشور در حوزه اقتصاد است که جزو ۲۰ کشور اول دنیا هستیم.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه باید رابطه بین بخش دولتی و خصوصی را بهبود ببخشیم، گفت: در خصوص بحث اشتغال باید به ظرفیت های ذاتی هر منطقه توجه کنیم. در نظام بودجه ریزی کشور یک نگاه عادلانه نسبت به موضوعات مختلف وجود دارد اما باید توجه کنیم که بازتولید ثروت در نقاط مختلف دنیا متفاوت است.

وی با اعلام این مطب که بیشترین میزان اشتغال در کشور در نقاط مرکزی است، بیان کرد: از راه حل هایی که می توان بحث اشتغال را حل کرد این است که کار را به خود مردم بسپاریم و در عین حال باید با تولید فکر، اندیشه و علم در شرکت های دانش بنیان نسبت به بازتولید ثروت و علم اقدام کنیم.

یوسفی با اشاره به اینکه خوزستان در حوزه صنایع پائین دستی ظرفیت خوبی دارد، یادآور شد: در دهه ۴۰ تا ۵۰، کارخانجات زنجیره ای در کشور ساخته شدند اما امروز شاهد هستیم که این کارخانه ها یکی پس از دیگری دچار مشکل می ‌شوند. گروه هایی هم هستند که با نیت ورشکستگی این نوع کارخانه ها فعالیت می کنند تا در نهایت آنها را با قمیت های پائین تر در مزایده ها خریداری کنند و سپس از مستغلات این کارخانه ها به بهترین شکل ممکن استفاده کنند.

کد خبر 4005323

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha