۲۷ خرداد ۱۳۹۶، ۱۲:۵۴

در دور جدید بازداشتها؛

رئیس پلیس سابق استانبول و مشاور «عبدالله گل» بازداشت شدند

رئیس پلیس سابق استانبول و مشاور «عبدالله گل» بازداشت شدند

مشاور رئیس جمهور سابق ترکیه و همچنین رئیس سابق پلیس استانبول به اتهام ارتباط با شبکه گولن بازداشت شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، شعبه پنجم دادگاه آنکارا «عایشه ییلماز» مشاور «عبدالله گل» رئیس جمهور سابق ترکیه را به اتهام همکاری با گروه گولن و تامین منابع مالی این سازمان به زندان محکوم کرد.

عایشه ییلماز چندی قبل در راستای تحقیقات درباره افراد مظنون به عضویت در گروه گولن بازداشت و تحت بازجویی قرار گرفته ولی با شرط کنترل قضایی آزاد شده بود. در پرونده او استفاده از نرم افزار ارتباطی و محرمانه بایلوک که گفته می شود توسط اعضای گروه گولن استفاده می شود، قید شده است.

خبر دیگر از ترکیه آنکه حسین چاپکین رئیس پلیس سابق استانبول به اتهام همکاری با گروه گولن بازداشت و روانه زندان شد.

بررسی پرونده و تحقیقات از رئیس پلیس سابق استانبول به اتهام انجام جرایم سازمان یافته از جمله همکاری با گروه گولن در اداره ضد ترور پلیس استانبول ادامه دارد.

دیروز جمعه دادگاه جرایم سازمان یافته استانبول کیفرخواست دادستانی را مبنی بر مجازات حبس ابد برای ۱۵ مقام سابق دولتی از جمله فرماندار دنیزلی و رئیس پلیس سابق استانبول را پذیرفت و قرار بازداشت آنها را صادر کرد.

ا کنون ۵۰ هزار نفر به دلیل ارتباط با کودتای نافرجام سال گذشته ترکیه محاکمه شده و ۱۵۰ هزار نفر از نظامیان، معلمان، نیروهای پلیس، و کارکنان خدمات شهری ترکیه نیز به دلیل ارتباط با شبکه گولن از کار برکنار شده اند.

دولت ترکیه شبکه گولن به رهبری «فتح االله گولن» همپیمان سال های دور «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه، را عامل اصلی کودتای نافرجام سال گذشته می داند.

کد خبر 4006888

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha