۲۸ خرداد ۱۳۹۶، ۱۲:۴۸

آلمان زمان خروج نیروهای خود از اینجرلیک را اعلام کرد

آلمان زمان خروج نیروهای خود از اینجرلیک را اعلام کرد

ارتش آلمان در پی تنش های بوجود آمده با ترکیه جدول زمانبندی خود برای خارج کردن نیروهایش از پایگاه اینجرلیک را اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ترکی لایو مپ، آلمان از سپتامبر سال آینده خارج کردن نظامیان خود از پایگاه اینجرلیک ترکیه را آغاز می کند.

در همین رابطه «دی سایت» نیز اعلام کرد: «اورزولا فون در لاین» وزیر دفاع آلمان جدول زمانی مشخصی برای انتقال هواپیماهای ارتش آلمان از اینجرلیک را اعلام کرد و به نشریه بیلد آلمان گفت که تا پایان ژوئن ما در برنامه های پروازی ائتلاف ضد داعش از این پایگاه هوایی شرکت می کنیم و بعد از آن هواپیماهای سوخت رسان را به اردن منتقل می کنیم.

به گفته وزیر دفاع آلمان نیروهای ارتش در آینده از پایگاه هوایی Al-Asrak در نزدیکی مرزهای جنوبی سوریه در اردن در این عملیات مشارکت می کنند.

وزیر دفاع آلمان تاکید کرد که هواپیمای سوخت رسان آلمانی بعد از دو روز از زمان انتقال و تقریبا در نیمه دوم جولای دوباره می توانند در عملیات ضد داعش از اردن مشارکت کند.

گفتنی است، حدود ۲۵۰ نیروی آلمانی در راستای ماموریتشان در ائتلاف به اصطلاح ضد داعش به رهبری آمریکا در پایگاه اینجرلیک در جنوب شرق ترکیه مستقر هستند.

دولت آلمان در اوایل ژوئن درباره بازگشت ارتش آلمان از پایگاه هوایی اینجرلیک ترکیه به دلیل تنش های دیپلماتیک با آنکارا تصمیم گیری کرد. این امر بعد از آن اتفاق افتاد که دولت ترکیه دیدار نمایندگان پارلمان آلمان از اینجرلیک را به بهانه اینکه آلمان به نظامیان ترک پناهندگی می دهد ممنوع اعلام کرد.

کد خبر 4007845

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha