۳۰ خرداد ۱۳۹۶، ۱۲:۳۸

فرماندار دشتستان:

سند جامع سلامت شهرستان دشتستان تدوین می‌شود

سند جامع سلامت شهرستان دشتستان تدوین می‌شود

بوشهر - فرماندار شهرستان دشتستان از تدوین سند جامع سلامت این شهرستان تا آبان ماه امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، ارسلان زارع صبح سه‌شنبه در نشست شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان دشتستان با اشاره به‌ نظامنامه مدیریت همه‌جانبه سلامت گفت: همه سازمان‌ها و دستگاه‌های شهرستان با مشارکت مستقیم مردم در تدوین سند جامع سلامت سهیم هستند و این نظام‌نامه یکی از شاخصه‌های سنجش و ارزیابی سلامت هر شهرستان است.

وی افزود: تا آبان ماه فرصت داریم که سند جامع سلامت شهرستان را  تدوین کنیم ولی تاکید کارگروه بر این است که تا پایان مرداد ماه، این نظامنامه بر اساس تفاهم‌نامه‌های سه جانبه‌ای که به امضای فرماندار، رییس شبکه بهداشت و درمان و ادارات می‌رسد هر چه سریع‌تر انجام شود.

فرماندار دشتستان بیان کرد: تمامی برنامه‌ریزی‌ها بر اساس این شعار انسان محور توسعه پایدار است، انجام شده و مشارکت و همکاری مردم در بحث سلامت و تدوین این سند به وضوح دیده شده است.

زارع ادامه داد: مشارکت مردم و سمن‌ها و بهره‌گیری از نظرات و راه‌کارهای آنها در ارتقای سطح سلامت جامعه است و مردم سهم بزرگی در تامین سلامت خود بر عهده دارند و  امیدواریم با تشکیل خانه مشارکت مردمی با همکاری اتاق اصناف به این مهم دست یابیم.

وی همچنین خواستار تشکیل شورای سلامت روستا، بخش و شورای سلامت شهر برای شنیده شدن صدا و مطالبات سلامت روستاها و بخش در کمیته سلامت و امنیت غذایی شهرستان شد.

تشکیل اندیشگاه سلامت دشتستان

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان نیز در این نشست گفت: سند جامع سلامت شهرستان، سندی راهبردی است که سلامتی جسمی، روانی، اجتماعی و محیطی جامعه در آن لحاظ شده است.

حسین دارابی افزود: ۷۵ درصد از تامین سلامت مردم مربوط به حوزه بهداشت است و درمان تنها ۲۵ درصد از بحث سلامت را به خود اختصاص داده است که باید تلاش‌ها به سمت حوزه بهداشت معطوف شود.

وی همچنین تصریح کرد: تشکیل اندیشگاه سلامت شهرستان با حضور نخبگان و متخصصان شهرستان از اولویت‌های ما در راستای اجرای نظام‌نامه سلامت است و تمام تلاش ما در شهرستان بر این است که به نحو مطلوبی این نظامنامه تدوین و به مرحله اجرا درآید.

توسعه سلامت نیازمند تعامل بین‌بخشی

دبیر کارگروه سلامت و امنیت غذایی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نیز در این نشست گفت: تدوین سند جامع سلامت در همه شهرهای استان اجرایی می‌شود و بر اساس آن سند سلامت استان تدوین و اجرایی خواهد شد.

عیسی صفوی اظهارداشت: تامین سلامت شهروندان نیازمند یک همکاری بین بخشی قوی است و نباید تنها وزارت بهداشت و زیر مجموعه های این وزارتخانه پاسخگو و تامین کننده سلامت مردم باشند.

وی همچنین خواستار اجرای نظام‌نامه سلامت شهرستان در راستای کمک به حوزه سلامت استان و تدوین برنامه پنج ساله سلامت شهرستان دشتستان شد و بیان کرد: تدوین برنامه پنج ساله از اهداف اولیه این نظامنامه است.

دبیر کارگروه سلامت و امنیت غذایی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر خواستار تصویب تفاهم‌نامه‌ها در راستای ارتقای شاخص‌های سلامت شهرستان و اجرا و عملیاتی کردن این تفاهم‌نامه‌ها شد.

کد خبر 4009973

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha