۳۱ خرداد ۱۳۹۶، ۱۳:۵۶

مدیرکل استاندارد استان همدان:

۱۸ آزمایشگاه همکار استاندارد در استان همدان فعالیت دارند

۱۸ آزمایشگاه همکار استاندارد در استان همدان فعالیت دارند

همدان - مدیر کل استاندارد همدان از وجود ۱۸ آزمایشگاه همکار تائید صلاحیت شده توسط اداره کل استاندارد در استان همدان خبر داد.

محمد مددی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه استان همدان دارای ۱۸ آزمایشگاه همکار تائید صلاحیت شده توسط اداره کل استاندارد همدان است، اظهار داشت: سازمان استاندارد به منظور کاهش وظایف تصدی گری بخشهای دولتی و توسعه فعالیتهای اقتصادی و اجتماعی نسبت به شناسایی و تائید صلاحیت آزمایشگاه های همکار اقدام کرده است.

وی گفت: عمده فعالیت این آزمایشگاهها انجام آزمونهای مورد نیاز بر روی فرآورده های تولیدی تحت پوشش اداره کل استاندارد به منظور بررسی انطباق ویژگیهای این فرآورده ها با استانداردهای ملی مربوطه در راستای انجام وظایف کنترلی سازمان ملی استاندارد ایران است.

مددی افزود: از تعداد ۱۸ آزمایشگاه موجود، ۸ آزمایشگاه در زمینه آزمون فرآورده ها و مصالح ساختمانی، ۵ آزمایشگاه در زمینه آزمون فرآورده های غذایی، ۲ آزمایشگاه در زمینه آزمون فرآورده های شیمیایی (رنگهای نساجی و لوله های پلی اتیلن و پی وی سی)، یک آزمایشگاه  در زمینه آزمون محصولات برق و الکترونیک (سیم و کابل)، یک آزمایشگاه در زمینه مکانیک (رگلاتور گاز شهری) و یک آزمایشگاه در زمینه اوزان و مقیاس ها فعالیت می کنند.

وی بیان داشت: مدت اعتبار گواهی نامه تایید صلاحیت آزمایشگاههای همکار یکسال است و برای تمدید آن آزمایشگاه باید حداقل از ۲ ماه قبل از اتمام اعتبار آن اقدام به تمدید کند.

وی ادامه داد: بمنظور پایش و صحت نتایج آزمون صادر شده از سوی این آزمایشگاهها، این اداره کل در طی مدت اعتبار گواهی نامه آزمایشگاه، اقدام به بازرسی کرده و در صورت مشاهده عدم انطباق طبق مقررات با آزمایشگاه برخورد خواهد شد.

مددی عنوان کرد: بررسی مدارک آموزشی، سطح آگاهی و اطلاعات پرسنل، کیفیت و صحه گذاری بر روی نتایج صادره، استفاده از دستگاههای دارای کالیبراسیون و مناسب، شرایط محیطی محل آزمون مطابق با استاندارد ملی مربوطه، از جمله مواردی است که در بازرسیها بررسی می شود.

مدیرکل استاندارد همدان در ادامه به مزایای وجود آزمایشگاههای همکار اشاره کرد و اظهار داشت: آزمایشگاههای همکار با داشتن قابلیت های آزمایشگاهی موجبات تسریع در انجام آزمون نمونه ها و جلوگیری از اتلاف وقت و هزینه واحدهای تولیدی را فراهم می آورند.

وی با بیان اینکه ارتقا کیفیت کالاهای تولیدی شرایط لازم را برای حضور در بازارهای جهانی و امکان رقابت با سایر تولیدکنندگان فراهم می آورد، اظهار داشت: وجود این آزمایشگاهها باعث تقویت بعد نظارتی سازمان استاندارد نیز می شود و اشتغال جوانان تحصیل کرده نیز از دیگر مزایای بسیار مهم آن است.

وی در پایان عنوان کرد: تعداد ۳ آزمایشگاه در زمینه صنایع شیمیایی، میکروبیولوژی و صنایع ساختمانی نیز در محل ساختمان اداره کل استاندارد همدان فعال و در صورت وجود درخواست، پاسخگوی مراجعین است.

کد خبر 4011136

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha